رفتن به محتوای اصلی

روزنامه جمهوری اسلامی: عوامل انسانی هلیکوپتر رئیس جمهوری را ساقط کردەاند نه شرایط جوی  

روزنامه جمهوری اسلامی: عوامل انسانی هلیکوپتر رئیس جمهوری را ساقط کردەاند نه شرایط جوی  
یکی از اولین تصاویری که از محل سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران منتشر شده بود
پیشتر علی جوانمردی، در ویدئویی که روز سەشنبه، اول خردادماه منتشر کرده بود، از ساقط شدن هلیکوپتر ابراهیم رئیسی توسط عوامل انسانی خبر داده بود
posted onMay 23, 2024
noدیدگاه

روزنامه "جمهوری اسلامی" چاپ تهران و تریبون حکومت ایران، در تازەترین مطلب خود در روز پنج شنبه، سوم خردادماه ١٤٠٣، از عوامل انسانی در سقوط هلیکوپتر و مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش خبر داد.

این روزنامه دخیل بودن عوامل جوی در سقوط هلیکپتر رئیسی را بشدت رد کرده و نوشت: "اکنون تمام ذهن‌ها مشغول گمانه‌های پررنگ درباره توطئه بودن حادثه است".

 روزنامه مذکور در ادامه مطلب خود مینویسد: "استقرار امکانات نظامی، اطلاعاتی و مخابراتی اسرائیل در جدار مرزی جمهوری آذربایجان، احتمال دست داشتن اسرائیل را در سقوط بالگرد رئیسی پررنگ می‌کند".

البته پیشتر، در روز سەشنبه، اول خردادماه، علی جوانمردی فعال سیاسی مستقل و روزنامەنگار، در یک برنامه زنده با ارائه مدارکی از دست داشتن عوامل انسانی در سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی، خبر داده بود. او در این برنامه، ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر بدی شرایط جوی به عنوان عامل سقوط هلیکوپتر را رد کرده بود.

سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی
علی جوانمردی، فعال سیاسی و روزنامەنگار مستقل، اولین کسی بود که با ارائه مدارک از دخالت انسانی در سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی، رئیس جهور جمهوری اسلامی ایران سخن گفت

برخلاف روزنامە جمهوری اسلامی که از "کشورهای بیگانه" به عنوان عامل مرگ و ساقط کردن هلیکوپتر ابراهیم رئیسی نام میبرد، جوانمردی انگشت اتهام را به سمت سپاه پاسداران و مجتبی خامنەای، فرزند علی خامنەای نشانه میگیرد.

روزنامه جمهوری اسلامی در بخش دیگری از مطب خود می افزاید: "اینکه از سه بالگرد ایرانی در حال بازگشت از منطقه مرزی به سوی تبریز فقط بالگرد حامل رئیسی دچار حادثه شد، می‌تواند ارتباطش با عوامل جوی را منتفی و احتمال توطئه را تقویت کند".

این مطلب همچنین به ادعای برخی از متخصصان فنی رژیم در مورد نحوه سقوط هلیکوپتر ابراهیم رئیسی اشاره میکند و متذکر میشود: "ابتدا هلیکوپتر در هوا منفجر شده و سپس سقوط کرده است. پس به صراحت میتوان اعلام کرد که هلیکوپتر بخاطر مداخلات بیرونی یا درون سقوط کرده است".

قابل ذکر است هر گاه بیت علی خامنەای بخواهد در مورد مسالەای حساس در روزنامەها ابراز نظر بکند اقدام به انتشار مطالبی در روزنامەهای "اطلاعات یا جمهوری اسلامی" میکند بنابراین این دو روزنامه به عنوان تریبون بیت علی خامنەای شناخته میشوند.  

البته روزنامه جمهوری اسلامی به ادعای برخی دیگر از متخصصین رژیم اشاره میکند و به قول این گروه از "اختلال و از کار افتادن تجهیزات راداری و ناوبری بدلیل خرابکاری انسانی" خبر میدهد و میافزاید: "در اینکه سقوط هلیکوپتر بخاطر عوامل انسانی بوده نه شرایط جوی، شکی نیست اما برای دانستن چگونگی آن باید منتظر تحقیقات نهایی باشیم".

روزنامه جمهوری اسلامی در پایان به مسئولین اجرائی و امنیتی ایران می تازد و مینویسد: "آنچه این رویداد به ما نشان داد ضعف اساسی تدبیرکنندگان امور سفر رئیسی و بی‌توجهی‌شان به نکات ایمنی، ضعف ناوبری ایران و نیز ضعف شدید در بخش تامین امنیت در برابر توطئه‌های خارجی بود"

البته نویسنده این مطلب فراموش کرده بود که یادآور شود که این تنها یک ضعف جدید الوقوع نیست بلکه در ایران سالهاست که چیزی بنام حفاظت اطلاعات وجود ندارد.

وقتی آمریکا با همکاری اسرائیل به سهولت میتواند، قاسم سلیمانی، فرمانده کل سپاه قدس را بکشد و یا نیروی دفاعی اسرائیل از نشست فوق محرمانه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در سفارت ایران در دمشق مطلع میباشد و آنجا را با خاک یکسان میکند و یا محسن فخری زاده، مسئول برنامه اتمی جمهوری اسلامی را در قلب ایران و با یک سلاح کاملا اتوماتیک که از اتاق جنگ اسرائیل در اورشلیم کنترل میشد، بکشد دیگر چیزی بنام امنیت و حفاظت اطلاعات در ایران وجود نداشته که این روزنامه افسوس آنرا بخورد.

رفتارهای پارانوئید و مملو از ترس علی خامنەای در روز اقامه نماز میت بر سر جنازه ابراهیم رئیسی و همراهانش، که حلقه حفاظتی او حتا اجازه ندادند نفرات درجه اول نظام به او نزدیک شوند حاکی از سلطه ترس و هراس بر علی خامنەای از کشته شدن بدست نزدیکترین اشخاص و آگاهی کامل او از میزان خطری است که یک به یک رهبران درجه اول رژیم را هدف گرفته است.

گزارش: دالانپر