رفتن به محتوای اصلی

صدراعظم آلمان خواستار مهار فوری ایران در خاورمیانه شد

صدراعظم آلمان خواستار مهار فوری ایران در خاورمیانه شد
جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و اولاف شولتس صدراعظم آلمان
posted onFebruary 10, 2024
noدیدگاه

در پی زیاده‌خواهی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و آشوبگری‌های این رژیم تروریستی در جهان، شولتس صدراعظم آلمان بعد از دیدار با رئیس جمهوری آمریکا گفت، نباید اجازه داد ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود.

روز جمعه، ٢٠ بهمن‌ماه، جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و اولاف شولتس صدراعظم آلمان، در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف بین‌المللی از جمله ایران و آشوبگری‌های جمهوری اسلامی در منطقه گفتگو کردند.

بعد از این دیدار، صدراعظم آلمان در جمع خبرنگاران به نقش مخرب جمهوری اسلامی در ایجاد جنگ‌های متناوب قومی و آیینی در خاورمیانه اشاره کرد و قدرت یافتن این رژیم جنگ طلب را خطری جدی برای ثبات و آرامش جهان خواند.

او در پاسخ به سئوالات خبرنگاران یادآور شد: "ما مسئول هستیم، جامعه جهانی باید آگاه باشد و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه داد ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شود. این یک خطر جدی است که آینده جهان را تهدید می‌کند".

بعد از حملات تروریست‌های وابسته به ایران پایگاه برج 22 در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی، دولت بایدن حملات گسترده و هدفمندی را علیه گروه‌های نیابتی وابسته به جموری اسلامی انجام دادند که در مهمترین آن‌ها، شامگاه چهارشنبه، ١٨ بهمن‌ماه، خودروی حامل ابوباقرالساعدی، فرمانده ارشد حزب‌الله عراق، هدف حمله پهپادی قرار گرفت و کشته شد.