رفتن به محتوای اصلی

کشته شدن حداقل هفت تروریست حزب‌الله در سه روز اخیر

کشته شدن حداقل هفت تروریست حزب‌الله در سه روز اخیر
هفت تروریست حزب الله کشته بدست نیروهای دفاعی اسرائیل در پاسخ به حملات این گره به شمال اسرائیل
posted onMarch 2, 2024
noدیدگاه

از ابتدای ماه مارس، تا امروز سه مارس ٢٠٢٤، سازمان تروریستی حزب‌الله به کشته شدن هفت عضو این اعتراف کرده است. بیشتر افراد کشته شده از نیروهای ارشد و فرماندهان باسابقە حزب الله می‌باشند.

روز شنبه، ١٢ اسفندماه، نیروی دفاعی اسرائیل با انتشار ویدئویی در اکاونت خود در شبکه اجتماعی ایکس، از کشته شدن سه تروریست، یک فرمانده ارشد حزب الله و دو همراهش، در جنوب لبنان خبر داد.

همزمان با انتشار این خبر، سازمان تروریستی حزب الله نیز با انتشار تصاویر کشته شدگان، خبر کشته سه عضو خود را در عملیات هوایی یک پهپاد اسرائیلی تصدیق کرد.

اسامی کشته شدگان علی عبدالنبی قاسم، مصطفی حسین سلمان، محمد علی غبرس می‌باشد. به گفته روزنامه‌نگاران مستقل لبنانی و سوری، افراد مذکور در کشتار انقلابیون سوری نقش بسزائی داشته‌اند.

با تائید این خبر از سوی حزب الله آمار کشته شدگان این سازمان تروریستی بدست اسرائیل از اول مارس به هفت نفر رسیده است. البته بنابر اظهارات کارشناسان، تعداد افراد کشته شده بدست اسرائیل بیشتر از آماری است که حزب الله آنرا تائید کرده است.

قابل ذکر است، نیروی دفاعی اسرائیل تنها تروریست‌های حزب الله را هدف قرار نمی‌دهد بلکه گستردگی این عملیات‌ها شامل مهره‌های ارشد سپاه پاسداران در سوریه نیز می‌شود.

روز جمعه، ١١ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، خبرگزاری‌های حکومتی ایران از کشته شدن یکی از فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران در حمله موشکی اسرائیل به شهر بانیاس سوریه، خبر داد.

سرهنگ رضا زارعی، پیشتر فرماندهی نیروی انتظامی تهران، بوشهر، گیلان و همدان را برعهده داشته است. او یکی از افراد مورد علاقه علی خامنه‌ای نیز به حساب می‌آمد.