رفتن به محتوای اصلی

بحران کرونا در میان پرسنل ماهان ایر!

بحران کرونا در میان پرسنل ماهان ایر!
posted onAugust 7, 2020
noدیدگاه

تعداد قابل توجهی از پرسنل رده پایین و میانی ماهان ایر وابسته به سپاه پاسداران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بنا به گزارش‌های رسیده ۳۲ نفر فقط در تهران در بخش آشیانه تعمیرات، در برج ماهان ۲۸ نفر در بخش خط پرواز فرودگاه خمینی ۲۴ نفر، در کترینگ آرمان متعلق به ماهان ایر ۵ نفر، بخش تعمیرات موتور ۸ نفر واحد فنی و خدمات خط پرواز مشهد ۱۱ نفر ، بخش فنی و خدمات خط پرواز مهرآباد ۸ نفر، در واحد مهمانداری ۲۷ نفر ، در واحد بیمه ماهان سه نفر در واحد کارگو بار ۱۳ نفر و در شرکت خدمات سامان ۲۴ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

در این میان «غلامرضا شمس نورایی» مدیرکل حراست ماهان ایر با صدور بخشنامه‌ای به امور کارکنان و واحد پزشکی ماهان، نسبت به ارائه و درز خبر بیش از  ١٨٠مبتلا به کرونا در میان پرسنل رده پایین و میانی ماهان ایر فقط در تهران، هشدار داده است.

غلامرضا نورایی که فردی بی سواد ولی جزو نیروی اطلاعات سپاه است از اعضای هیئت مدیره شرکت آموزش خلبانی بوتیا زیرمجموعه ماهان است که پس از انتشار خبرهای محرمانه مربوط به پرواز ماهان به چین و انتشار کرونا و پرواز به سوریه برای ارسال سلاح توسط آواتودی، جایگزین حمیدرضا خاندانی مدیرکل اسبق حراست در ماهان ایر شد.

با ورود غلامرضا شمس نورایی به سمت مدیر کل حراست ماهان تهدید واحدها به شدت افزایش یافته و در قراردادهای جدید در سال ۹۹ تعهد امنیتی ۳ برگی را به قرارداد کارمندان اضافه کرده که در صورت ارائه اطلاعات شرکت به بیرون فرد خاطی برابر مقررات محاکمه خواهد شد و حتی کارمندان ماهان تا ۳ سال پس از استعفا و خروج از ماهان حق ارائه اطلاعات شرکت را ندارند. در غیر اینصورت تحت عنوان جاسوس علیه آنها شکایت خواهد شد!

 تمامی بازنشستگان فاقد سواد و معلومات سپاه پاسداران که در ماهان ایر استخدام می‌شوند، دارای مدارک لیسانس اهدایی از دانشگاه امام حسین هستند و با این مدارک فاقد اعتبار و اهدایی اعضای سپاه پاسداران سمت‌های سرپرستی و مدیریتی ماهان ایر را تصاحب کرده اند. کارشناسان و متخصصان حرفه ای که سال‌ها در سیستم ماهان ایر فعالیت کرده اند، زیر دست افراد بی‌سواد و غیرمتخصص سپاه پاسداران قرار گرفته‌اند. افراد پاسدار اغلب از بازنشستگان نیروی هوایی سپاه از شرکت های پارس و پویا ایر هستند

با تسلط سپاه پاسداران سیستم ماهان ایر به افراد عادی اعتماد ندارد، زیرا از درز تخلف‌های واضح و غیرقانونی ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به گروهکهای تروریستی مختلف در سراسر جهان نگران هستند. به همین دلیل اکنون با بحران کرونا و ابتلای صدها نفر از کارکنان ماهان ایر به کرونا در سراسر ایران، اجازه نداده اند هیچ خبری از این بحران جدی سلامت کارمندان این شرکت هواپیمایی، منتشر شود.