رفتن به محتوای اصلی

گزارش ویژه/ یک روزنامه ایتالیایی، تداوم حبس میسون مجیدی را ناروا و غیرقانونی خواند

گزارش ویژه/ روزنامه ایتالیایی، تداوم حبس میسون مجیدی را ناروا و غیرقانونی خواند
عکسی از میسون مجیدی
posted onMay 30, 2024
noدیدگاه

روزنامه ایتالیایی "یونیتا" در گزارشی مفصل به وضعیت میسون مجیدی، فعال حقوق بشری کرد، محبوس در زندان کاستروویلاری ایتالیا پرداخته و تدام حبس این فعال حقوق بشری را ناشی از استبداد، تکبر و فرسودگی سیستم قضایی ایتالیا خوانده است.

 در این گزارش آمده است: "میسون مجیدی ٢٨ ساله، روشنفکر جوان و فعال حوزه زنان ایران بخاطر فشار رژیم آیت الله و تهدیداتی که جان او را نشانه گرفته بودند، از ایران فرار کرده و به ما پناه آورده است. او بخاطر شعارهای ما، که لاف همکاری و حمایت از فعالین حقوق بشری و حقوق زنان را سر میدادیم، به ما پناه آورده است".

میسون مجیدی، در ابتدا همچون بسیاری از فعالین ایرانی، به کردستان عراق پناه برده، سپس از مسیر ترکیه خود را به ایتالیا میرساند اما از سوی پلیس ایتالیا به اتهام قاچاق انسان بازداشت و بیش از پنج ماه است که بلاتکلیف در زندان محبوس است.

روزنامه ایتالیایی "یونیتا" در گزارش خود به نقل از وکیل میسون مجیدی مدعی میشود که یک پناهنده زن دیگر که همراه میسون بوده، بدون آگاهی کامل از وضعیت پیش آمده، گزارشی را امضا کرده که به زبان عربی تنظیم شده و او زبان عربی نمیداند. وکیل خانم مجیدی، در جلسه دادگاه با این شاهد تماس تصویری میگیرد و شهادتش در دادگاه ثبت میشود.

این زن در دادگاه شهادت داده که میسون مجیدی، قاچاقچی نیست و برگەای که او امضا کرده، به عربی نوشته شده بود به همین خاطر از محتویات آن بی خبر است و تنها بدلیل ترس از دیپورت شدن یا زندانی شدن آنرا امضا کرده است.

در این گزارش تاکید شده که میسون مجیدی باید آزاد شود و "تداوم این بازداشت ناروا و غیرقانونی است و تنها نشان استبداد، تکبر و فرسودگی سیستم قضایی ایتالیا میباشد".