رفتن به محتوای اصلی

چه کسی دستور آتش زدن منابع طبیعی در کهگیلویه را صادر کرد؟

چه کسی دستور آتش زدن منابع طبیعی در کهگیلویه را صادر کرد؟
آتش‌ زدن جنگل‌ها و منابع طبیعی در کهگیلویه با دستور مستقیم فرمانده سپاه این شهرستان انجام شده است.
posted onJune 15, 2020
noدیدگاه

به گزارش آواتودی، شهر دهدشت از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد طی روزهای اخیر آتش‌سوزی گسترده‌ای در اراضی ملی، منابع طبیعی و حتی اراضی کشاورزی شهر دهدشت گزارش شد که خسارات بسیاری بر جای گذاشت.

همچنین آتش‌سوزی‌های متعددی در شهرستان کهگیلویه گزارش شده است.

در همین رابطه فرماندار کهگیلویه با اعلام اینکه بیش از 15 مورد آتش سوزی در این شهرستان به وقوع پیوسته گفت: ۲۰ هکتار از بادامستان های "قلعه دژ "منطقه "چیر" در آتش سوخت.

علیرضا اتابک علت این آتش سوزی را خطای انسانی عنوان و اظهار کرد: فرد خاطی این آتش سوزی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه طی سه هفته اخیر تاکنون ۱۵ مورد آتش سوزی در شهرستان رخ داده است گفت: طی چند روز گذشته نیز ۱۰ هکتار از مزارع گندم دشت مازه به وسیله خطای انسانی خاکستر شد.

بر اساس این گزارش، آواتودی به اسنادی دسترسی پیدا کرده است که نشان می‌دهد، افرادی در این رابطه از سوی فرمانداری و اداره منابع طبیعی شناسایی شده‌اند که از پاسداران سپاه تروریستی شهرستان کهگیلویه هستند.

یکی از پاسدارها فردی به نام صادقی است که مدعی شده با دستور مستقیم سید حمزه محقق‌زاده فرمانده سپاه تروریستی شهرستان کهگیلویه اقدام به ایجاد آتش‌سوزی عمدی کرده است.

وی در اعترافات خود به این امر به صراحت اشاره کرده است.

تحقیقات آواتودی نشان می‌دهد که حداقل دو پاسدار در این رابطه شناسایی شده‌اند، اما دادستان دستور بازداشت آنها را صادر نمی‌کند.