بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

تکلیف ١٩١ هزار کشاورزی که سهام شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران را خریدند چه می‌شود؟

تکلیف ١٩١ هزار کشاورزی که سهام شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران را خریدند چه می‌شود؟
شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران ٢٣ سال است که حتی یک ریال به سهامداران خود سود پرداخت نکرده است
posted onJune 26, 2020
noبۆچوون

به گزارش آواتودی، مسوولان جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر بارها با تبلیغات دروغین گسترده،‌ مردم را به خرید سهام شرکت‌های دولتی و خصوصی دعوت کرده و هر بار با این تبلیغات، سرمایه‌های اندک شهروندان را تصاحب می‌کنند.

یکی از مهمترین پرسش‌هایی که کارشناسان اقتصادی مطرح می‌کنند، این است که با سقوط بورس ایران که بسیار محتمل است، تکلیف میلیون‌ها شهروندی که با وعده‌های جمهوری اسلامی سرمایه زندگی خود را وارد بورس کردند، چه می‌شود؟

آواتودی در این زمینه و برای آگاهی مردم، یک پرونده ٢٣ ساله را افشا می‌کند.

در سال ١٣٧٦ پذیره‌نویسی شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران توسط بانک کشاورزی و با وعده‌های جمهوری اسلامی انجام شد.

در آن تاریخ، ١٠٠ میلیون برگه سهم به ارزش هر سهم یک هزار ریال توسط بانک کشاورزی عرضه گردید و بیش از ١٩١ هزار کشاورز و روستایی با تبلیغات جمهوری اسلامی سهام فوق را خریداری کردند.

حال با گذشت بیش از ٢٣ سال، این سوال مطرح می‌شود که کشاورزان سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران، در مقابل خرید این سهام چه میزان سود دریافت کرده‌اند؟

آواتودی اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، مدیران دولتی شرکت فوق با سندسازی‌های جعلی، هر سال شرکت را زیان ده نشان داده و ٢٣ سال است که به سهامداران حتی یک ریال سود پرداخت نکرده‌اند!

ضمن اینکه تاکنون دولت به وعده خود مبنی بر ارائه سهام شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی ایران در تالار فرابورس عمل نکرده است.

بر اساس آخرین اسناد مالی ارائه شده از سوی مدیریت شرکت فوق که به طور قطع سندسازی جعلی است، این شرکت ٢٠ میلیارد تومان بدهی انباشته دارد.