رفتن به محتوای اصلی

باید مانع از جاه‌طلبی‌های تروریستی ایران شویم قبل از اینکه به نقطه غیرقابل برگشت برسد

ترجمه اختصاصی آواتودی از جدیدترین مقاله آقای اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل که در نشریه تلگراف منتشر شده است
وزیر خارجه اسرائیل در مقاله اخیر خود در نشریه تلگراف خواستار اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران شد
ترجمه آواتودی از جدیدترین مقاله آقای اسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل که در نشریه تلگراف منتشر شده است
posted onAugust 21, 2024
noدیدگاه

انتصاب یحیی سنوار، مغز متفکر قتل عام هفتم اکتبر ٢٠٢٣، به مقام رهبر سیاسی حماس، دو حقیقت نگران کننده را بر همگان آشکار میکند. اول اینکه حماس مثل همیشه افراطی و تروریستی باقی میماند. تصدی این پست توسط سنوار -که پیشینەی او در هفتم اکتبر مملو از تجاوز به عنف و کشتار گروگان‌های غیرنظامی میباشد، نشان میدهد که حماس جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت او را تایید می‌کند. این اقدام هرگونه توهم در مورد یک جناح میانەرو در حماس یا تمایز بین شاخەهای سیاسی و نظامی آن را از بین می برد. این رویداد بر همه آشکار کرد که حماس یک گروه تروریستی تحت کنترل مستقیم ایران است.

دوم، حماس به طور کامل به عنوان نماینده و گروه نیابتی ایران عمل می کند. همانطور گزارشات موثق نشان میدهند، اظهارات و بیانات سنوار به وضوح به ما یادآوری می کند که رهبری حماس همیشه خود را وقف تحقق رویاهای روحانیون ایران کردەاند. حماس با رهبری سنوار دیگر نمیتواند پشت نقاب این شعار عوام فریبانه خود را مخفی کند که پیشتر سر میدادند: جنگ تنها برای نجات غزه. در عوض، امروز بر همه آشکارە شده است که حماس عروسک خیمه شب بازی تهران میباشد.

طی ده ماه گذشته، شاهد استراتژی شوم ایران برای کل منطقه بودەایم. از غزه تا لبنان و در سراسر خاورمیانه، شاهد حملات هماهنگ ایران به منظور از بین بردن نیمچه آرامش و ثبات حاکم بر منطقه بودەایم. این تصادفی نیست، این برنامه بازی ایران در میدان عمل است. از لبنان گرفته تا یمن، سوریه تا عراق، ایران بی‌رحمانه دولت‌ها و سرزمین‌ها را تضعیف می‌کند و گروه‌های افراطی را برای خدمت به توهمات انقلابی‌اش مسلح می‌کند.

تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده ایران به طور فزاینده‌ای در یهودیه و سامره (کرانه باختری) مشهود است. تهران در حال تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین است و از گروەهای افراطی با کامیونهای اسلحه و پول حمایت میکند. اگر هشیاری اسرائیل نبود، یهودیه و سامره به سرعت به پایگاه دیگری از ایران بدل میشد و که ثبات اسرائیل و منطقه را مستقیما نشانه میگرفت. اما باید هشدار بدهم له جاه طلبیهای ایران بیش از گذشته گسترش مییابد، زیرا تلاش های این کشور برای قاچاق اسلحه از طریق اردن، این کشور کلیدی میانه روی عربی را با خطر جدی روبرو میکند.

علاوه بر این، شواهدی که وزیر کشور آلمان، نانسی فایزر، در مورد روابط تروریستی میان مرکز اسلامی هامبورگ و حکومت ایران و حزب‌الله ارائه شده است، نشان‌دهنده تلاش استراتژیک ایران برای صدور ایدئولوژی انقلابی خود در سطح جهانی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محرک اصلی استراتژی ایران برای محاصره اسرائیل با سیاست"حلقه آتش" و تکثیر تروریستی آن در خاورمیانه و جهان است. جامعه بین المللی باید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان بزرگترین سازمان تروریستی جهان اعلام کند و تحریم های فلج کننده بیشتری را علیه ایران اعمال کند. این اقدامات برای توقف فعالیتهای بی ثبات کننده ایران و تضمین امنیت جهانی ضروری است.

جهان باید بپذیرد که مبارزه اسرائیل علیه حماس برای جلوگیری از ایجاد سکوی پرتاب تروریستی دیگر در مرزهای ما توسط ایران است، سکویی که کل جهان را تهدید می کند. تدابیر امنیتی ما برای مقابله با جاه طلبیهای ایران که به طور فزایندەای جسورتر می شود، ضروری است.

با نگاهی به آینده، هر راه حلی برای غزه، یهودیه و سامره باید این واقعیت را مد نظر قرار دهد که نباید گذاشت آنجا به جولانگا تروریستی ایران بدل شود. خودگردانی فلسطین در امور داخلی، همراه با نظارت امنیتی اسرائیل، بهترین گزینه کوتاه مدت برای مقابله با نفوذ ایران را ارائه می دهد و در عین حال به فلسطینی ها حداکثر فرصت برای اداره امور خود را می دهد. این ترتیب برای شکستن چرخه خشونتی که به جاه طلبیهای ایران دامن می زند بسیار مهم است. تاریخ این درس را به ما میدهد که هر زمان اسرائیل از نظارت بر امنیت منطقه مذکور کنار گذاشته شده است، اولین کسی که خلاء را پر می‌کند یک گروه نماینده تروریستی تحت کنترل ایران است.

خطرات این تقابل تنها دامنگیر اسرائیل نیست. توسعه‌طلبی کنترل نشده ایران، تلاش‌های عادی‌سازی با همسایگان عرب ما را از مسیر خارج می‌کند و همچنین امنیت انرژی جهانی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی را تضعیف می‌کند. زیان اقتصادی جنگ افروزی ایران در حال حاضر به تجارت جهانی ضربه سهمگینی وارد کرده است و قیمت کالاها را افزایش داده است.

اسرائیل در خط مقدم مبارزه جهان آزاد با جبهه تروریست پروری ایران قرار دارد. حمایت از اسرائیل در برابر حکومت روحانیون در تهران، حماس با رهبری در غزه و حزب الله در لبنان اقدامی برای حمایت و دفاع از همه کشورهای آزاد است. جهان باید تشخیص دهد که هرگونه کوتاهی در نبرد امروز علیه ایران در سراسر خاورمیانه ممکن است مقدمەای باشد برای رویاروییهای گستردەتر. این یک واقعیت مسلم است که نباید از آن غافل شد. اکنون سوال این است که آیا جهان قبل از اینکه خیلی دیر شود به هشدارها توجه خواهد کرد؟