رفتن به محتوای اصلی

زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه به قتل رسید

زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه به قتل رسید
حکومت اسلامی یعنی حاکمیت مرگ و کشتار
posted onFebruary 26, 2024
noدیدگاه

در ادامه قتل‌های سریالی زندانیان سیاسی در زندان‌های ایران، شاهین‌ گله‌داری، زندانی سیاسی کُرد، بدست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شد.

بر اساس گزارشات رسیده به آواتودی، شاهین گله‌داری، زندانی ۴۵ ساله، اهل روستای "حکی" از توابع منطقه ترگور استان ارومیه، در شامگاه یکشنبه، ششم اسفند ماه ١٤٠٢ شمسی، در زندان مرکزی ارومیه، به قتل رسید.

برپایه گزارشات حکومتی، مسئولان زندان مرکزی ارومیه مدعی شده‌اند که او خودکشی کرده است. اما با پیگیری‌های آواتودی و بنابر اظهارات همبندی‌های این زندانی، در رفتار او هیچ نشانی از اقدام به خودکشی نبوده و از روحیه بسیار عالی برخوردار بوده است.

شاهین گله‌داری که در حال سپری کردن دوران محکومیت دو ساله خود در زندان مرکزی ارومیه بوده، روز پنج‌شنبه نهم اسفند ماه ۱۳۹۷ شمسی، توسط نیروهای سازمان تروریستی اطلاعات جمهوری اسلامی در ارومیه بازداشت می‌شود.

تاکنون پیکر شهید شاهین گله‌داری، به خانواده و عزیزانش تحویل داده نشده بنابر اظهارات یک منبع نزدیک به آواتودی، پیکر این زندانی سیاسی به پزشک قانونی ارومیه منتقل شده است.

شاهین گله‌داری پس از بازداشت در سال ١٣٩٧ تحمل شکنجه در بازداشتگاه‌های سازمان اطلاعات، با قرار وثیقه و بصورت موقت آزاد شد.

سرانجام او در سال ۱۳۹۹، توسط شعبه سه دادگاه انقلاب ارومیه با اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دو سال حبس محکوم شد.

بنابر جدیدترین گزارش آواتودی، که برپایه گزارشات موثق خبری و ثبت آمار زندانیان کشته شده در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های ایران طی سال ٢٠٢٣ میلادی تهیه شده است، حداقل ۳٢ زندانی بدلایل مختلف از جمله شکنجه، عدم رسیدگی پزشکی، درگیری با دیگر زندانیان، مرگ مشکوک، مسمومیت، خودکشی، شلیک گلوله در حین بازداشت و سکته قلبی پیش از اعدام و... جانباخته‌اند.