رفتن به محتوای اصلی

هفت تن از بازداشت‌شدگان سقز به حبس، جزای نقدی و مجازات‌های دیگر محکوم شدند

هفت تن از بازداشت‌شدگان سقز به حبس، جزای نقدی و مجازات‌های دیگر محکوم شدند
هفت شهروند کوردی که محکوم به زندان شده‌اند
posted onFebruary 12, 2024
noدیدگاه

هفت نفر از بازداشت‌شدگان سقز به نام‌های "هیوا جهانی" ۴۰ ساله فرزند محمد، "شیرکو (خالد) حجازی" ۴۰ ساله فرزند محمد، "هیوا تاتائی" ۴۸ سالە فرزند محمدصالح، "صفا عائیلی" ٢٧ سالە فرزند عبدالرحمن، "محمدآزاد امینی" ۵۲ ساله فرزند نجم‌الدین، "سمیرا احمدی" ٣٢ ساله فرزند محمود و "امید مقدس" ۴۴ ساله فرزند انور از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی "جواد مصطفائی" به حبس، جزای نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شدند.

براساس حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز، صفا عائیلی به اتهامات "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری، "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار مطالب و تصاویر در فضای مجازی" به تحمل هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری و "توهین به رهبر حکومت ایران" به تحمل پانزده ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم و وفق بند ث ماده ١٢ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ١٣٩٩ مجازات اشد با احتساب ایام بازداشت قبلی در خصوص وی قابل اجرا می‌باشد.

هیوا جهانی به اتهام "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم و دادگاه با استناد به قانون کاهش مجازات، حبس وی را به پرداخت سیصد و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی (درجه پنج) تخفیف و تبدیل کرده است.

سمیرا احمدی به اتهام "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محكوم و دادگاه در راستای اعمال ماده ٢٣ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ علاوه بر مجازات اصلی حکم به منع از خروج از کشور وی را به مدت دو سال به عنوان مجازات تکمیلی صادر اعلام کرده است.

محمدآزاد امینی به اتهام "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محكوم شده است.

هیوا تاتائی به اتهام "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محكوم و دادگاه در راستای اعمال ماده ٢٣ قانون مجازات اسلامی مصوب ١٣٩٢ علاوه بر مجازات اصلی حکم به منع از خروج از کشور وی را به مدت دو سال به عنوان مجازات تکمیلی صادر اعلام کرده است.

امید مقدس به اتهام "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل دو سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم و دادگاه با استناد به قانون کاهش مجازات، حبس وی را به پرداخت سیصد و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی (درجه پنج) تخفیف و تبدیل کرده است.

شیرکو (خالد) حجازی به اتهامات "مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی" به تحمل سه سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و "عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران" به تحمل سی و یک ماه و شانزده روز حبس تعزیری محکوم و وفق بند ث ماده ١٢ قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ١٣٩٩ مجازات اشد با احتساب ایام بازداشت قبلی در خصوص وی قابل اجرا می‌باشد.

این احکام روز شنبه بیست و یکم بهمن‌ماه به این هفت شهروند بازداشتی ابلاغ و ظرف مهلت بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان کردستان می‌باشد.

صفا عائیلی، دایی ژینا امینی و این شش شهروند شهریورماه امسال در آستانه سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.