رفتن به محتوای اصلی

بی‌خبری از وضعیت ماشالله کرمی بعد از ١٧٠ روز بازداشت

بی‌خبری از وضعیت ماشالله کرمی بعد از ١٧٠ روز بازداشت
ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی
posted onFebruary 9, 2024
noدیدگاه

سرنوشت ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی (کومار)، یکی از شهیدان قیام زن، زندگی، آزادی که بیش از ١٧٠ روز از بازداشتش توسط تروریست‌های جمهوری اسلامی می‌گذرد، در هاله‌ای از ابهام است و هیچ خبری از وضعیت سلامتی او در دست نیست.

بنابر گزارش‌های منتشر شده، ماشالله کرمی روز ۳۱ مرداد ١٤٠١ و در آستانه نخستین سالگرد خیزش انقلابی ملت‌های ایران با هجوم عوامل امنیتی به منزلش، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

ماشالله کرمی از زمان بازداشتش تاکنون از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده و کسی نیز از وضعیت سلامت او خبری ندارد.

قابل ذکر است، کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان طی گزارشی اعلام کرد، با گذشت ماه‌ها از بازداشت ماشالله کرمی، ماموران چندین بار به خانه‌ او حمله کرده‌اند. بعد از این حمله‌ها همسر و فرزند او ناچار خانه را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته‌اند.

به گفته کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان، یک مامور به‌صورت دائم این خانواده را زیر نظر دارد.

محمد مهدی کرمی (کومار)، ٢١ ساله، اهل شهرستان بیجار از توابع استان سنندج، به همراه با محمد حسینی، به اتهام قتل روح‌الله عجمیان، از اعضای بسیج سپاه پاسداران، روز ١٧ دی‌ماه ١٤٠١ شمسی، اعدام شدند.

روح‌الله عجمیان، از اعضای فعال بسیج سپاه پاسداران و مسلح بوده که در سرکوب، شناسایی و بازداشت معترضین حاضر در قیام ملت‌های ایران در جنبش ژینا، نقش فعال و کلیدی داشته است.