رفتن به محتوای اصلی

وقتی زور دستگاه نظارتی هم به مافیای اقتصادی نمی‌رسد/ انتشار محتوای نامه حراست سازمان بورس به وزارت اطلاعات

وقتی زور دستگاه نظارتی هم به مافیای اقتصادی نمی‌رسد/ انتشار محتوای نامه حراست سازمان بورس به وزارت اطلاعات
posted onFebruary 11, 2022
noدیدگاه

وزارت تروریستی اطلاعات با وجود اطلاع از فساد مالی شرکت پویا زرکان آق‌دره و گزارش حراست سازمان بورس، مانع از عرضه نماد این شرکت در بورس نشد.

به گزارش آوا‌تو‌دی، با انتشار گزارش تحقیقی درباره "برنامه‌ریزی عناصر انجمن حجتیه برای بزرگترین خیانت بورسی به مردم" و در پی آن انتشار خبری کوتاه در خصوص "همکاری عناصر بخش اقتصادی وزارت اطلاعات با مفسدین اقتصادی" خبرنگار ما به محتوی نامه‌ای دست پیدا کرده است که در روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه، به صورت خیلی محرمانه با اولویت آنی از طرف حراست سازمان بورس به بخش اقتصادی وزارت اطلاعات ارسال شده است تا بتواند جلوی عرضه سهام فزر را بگیرد.

اما به رغم هشدارهای حراست سازمان بورس و از آنجا که پای جابه‌جایی و غارت  چندین هزار میلیارد تومان پول مردم نامید در بورس در میان بوده است، این نهاد نظارتی هیچ اهمیتی به آن نداده است.

در این نامه در دوازده بند به مشکلات نماد شرکت پویان زرکان آق‌دره اشاره شده که شامل موارد ذیل است:

۱- شرکت پویا زرکان آق دره تا‌کنون مازاد بر ظرفیت این معدن تحت مالکیت خود برداشت کرده و تخلف انجام داده است.

۲-متولیان این نماد، مالکین دو نماد باما و فرروی نیز هستند و در آن دو نماد دیگر نیز تخلفات زیادی انجام داده‌اند که پرونده‌های آنها در حراست بورس مفتوح است.

۳-شرکت پویا زرکان آق دره در واقع بخشی از دارایی‌های یک شرکت اماراتی است که صورت‌های مالی آن شرکت اماراتی برای عرضه نماد این شرکت در بورس افشا نشده است.

۴-از نظر فنی با برداشت دو سوم ذخایر این معدن، اصلا این معدن ارزش فنی برای عرضه در بورس را ندارد و در خصوص ارزش آن بزرگ نمایی شده است.

۵-در حالی که معادن طلا جزو انفال هستند و شرکت پویا زرکان آق دره تنها این معدن را در اجاره خود دارد، چطور ملک اجاره‌ای را به تملیک خود درآورده و در بورس عرضه کرده است؟

۶-این افراد با توجه به سوابق گذشت خود در صدد خروج سرمایه‌های مردم از کشور به مقصد کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند.

۷-شرکت پویان زرکان آق دره در بانک ملی شعبه مکتوم در شهر دبی حسابی ارزی دارد که مستندات حسابرسی آن را به بورس ارائه نکرده است.

۸- دارایی‌های این شرکت در خارج از کشور مشخص نیست.

۹-آخرین برآورد ذخیره کانسنگ‌های این معدن به صورت دقیق مشخص نشده است.

۱۰- به چه علت معدنی که ۳۰۰ میلیارد تومان دارایی‌های ثبت شده دارد، در بورس ۶ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است؟

۱۱- معدنی که در سال ۹۰ امکان عرضه در بورس داشته است، چرا حالا بعد از ده سال که حجم عمده ذخایر آن استخراج شده، برای عرضه به بورس آورده شده است.

۱۲-مدیران فعلی پویا زرکان آق دره مدیران باما و فروروی هستند که پرونده باز در دادسرای مفاسد اقتصادی دارند.