رفتن به محتوای اصلی

احضار فرزانه انصاری فر به دلیل دادخواهی برادرش و پیوستن به کمپین نه به جمهوری اسلامی

احضار فرزانه انصاری فر به دلیل دادخواهی برادرش و پیوستن به کمپین نه به جمهوری اسلامی
posted onApril 29, 2021
noدیدگاه

فرزانه انصاری فر خواهر فرزاد انصاری فر، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ در پی دریافت ابلاغیه ای جهت شرکت در جلسه رسیدگی به  دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان فراخوانده شده است.

او می بایست  روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان جهت ارائه آخرین دفاعیات از بابت اتهام های انتسابی حاضر شده در غیر این صورت بازداشت خواهد شد.

خانم انصاری فر به اتهام های «توهین به رهبری»، «مشارکت در اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «بر هم زدن امنیت ملی» و «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی» محکوم شده است.

این اتهام ها در حالی علیه فرزانه انصاری فر مطرح شده که روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، او به اداره اطلاعات بهبهان احضار شده بود.

اداره اطلاعات خواسته بود تا با اخذ تعهد کتبی مانع از پیگیری های خانم انصاری فر برای دادخواهی برادرش فرزاد انصاری فر، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ شود.

اما به دلیل اینکه خانم انصاری فر حاضر به دادن تعهد نشده بود، پرونده ای برای تجمع روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۹۹، و پیوستن او به کمپین نه به جمهوری اسلامی علیه او گشوده شده است.

فرزانه انصاری فر در پی تجمع مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و  صدور احکام اعدام برای بازداشت شدگان اعتراضات سال گذشته  در شب پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه بازداشت شده بود.

او روز جمعه ۳ مردادماه با تودیع قرار کفالت از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

فرزاد انصاری فر، متولد ۸ اسفند ۱۳۷۰ ظهر روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات نسبت به گرانی بنزین در بهبهان بر اثر اصابت گلوله ماموران کشته شد.

 پیکر او روز ۲۸ آبان پس از اخذ تعهد از خانواده توام با فشارهای شدید امنیتی در بهبهان به خاک سپرده شد.