رفتن به محتوای اصلی

اخراج کارگران معترض کارخانه سیمان لامرد

اخراج کارگران معترض کارخانه سیمان لامرد
posted onMay 22, 2020
noدیدگاه

مدیریت کارخانه سیمان لامرد در اقدامی ناجوانمردانه دست به اخراج کارگران معترضی زده است که نسبت به عدم دریافت حقوق خود اعتراض دارند.

به گزارش آواتودی، کارخانه سیمان لامرد با تولید روزانه بیش از ٣ هزار و ٦٠٠ تن سیمان و صادرات محصولات تولید شده به کشورهای منطقه از جمله کویت و عراق و در دست داشتن بخش مهمی از بازار داخلی، بیش از ٣ ماه است که به کارگران خود حقوقی پرداخت نکرده است.

کارگران فعال در این کارخانه طی چهار ماه اخیر، تنها موفق به دریافت یک ماه حقوق خود شده و با فرارسیدن سومین ماه سال ٩٩، آنها هنوز عیدی و سنوات سال ٩٨ را دریافت نکرده‌اند.

در ایام شیوع بیماری مرگبار کرونا، مدیریت کارخانه فوق از تعطیلی خط تولیدی سرباز زد و کارگران مجبور بودند در بدترین شرایط بهداشتی، به کار ادامه دهند.

این در حالی است که ابراهیم غلامزاده مدیرعامل این کارخانه، به جای پرداخت حقوق کارگران زحمتکش، با درآمدهای حاصل از فعالیت‌های کارخانه سیمان لامرد، اقدام به خرید املاک و مستغلات در نقاط مختلف کشور، کشتی‌های تجاری و تفریحی، املاک تجاری و تبدیل درآمدهای کارخانه به ارز کرده است.

بر اساس اطلاعات منابع محلی آواتودی، در هفته‌های اخیر تعدادی از کارگرانی که به عدم دریافت حقوق و تاخیر در پرداخت‌ها به مدت سه ماه معترض بودند، از کار اخراج شده‌اند.

علت اخراج این کارگران، لایک کردن مطالب انتقادی نسبت به مدیریت کارخانه سیمان لامرد در فضای مجازی عنوان شده است!