بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

حمیدرضا غریبی به دو سال دیگر حبس محکوم شد

حمیدرضا غریبی به دو سال دیگر حبس محکوم شد
posted onAugust 17, 2024
noبۆچوون

حمیدرضا غریبی، شهروند اهل ساوه که دوره محکومیت حبس خود را در زندان این شهر سپری می‌کند، از برقراری تماس و حق ملاقات با اعضای خانواده محروم شده است.

این شهروند حدوداً دو ماه پیش جهت سپری نمودن دوران محکومیت حبس بازداشت شده بود.

براساس گزارش هه‌نگاو، حمیدرضا غریبی، مدت ۵۶ روز اخیر را در بی‌خبری در حبس سپری کرده است. وی اخیراً در زندان نیز به دو سال حبس تعزیری دیگر محکوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، این زندانی سیاسی به بند جرایم خطرناک منتقل شده و بی‌خبری از وضعیت او نگران جدی خانواده را در مورد سرنوشت وی به دنبال داشته است.

حمیدرضا غریبی خردادماه امسال توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ساوه بابت اتهام «توهین به خامنه‌ای» به شش ماه و یک روز حبس تعلیقی محکوم شد که با اعتراض دادستانی استان مرکزی، هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری، نیز به وی تحمیل شد.

آقای غریبی مرداد ماه امسال نیز توسط همان شعبه قضایی بابت اتهام «توهین به مقدسات» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم نیز قابل اجرا خواهد بود.

او روز شنبه دوم تیر ماه جهت تحمل دوره محکومیت حبس نخست خود بازداشت و به زندان مرکزی ساوه منتقل شد و از آن زمان از حق ملاقات حضوری و حق تماس تلفنی با خانواده خود و حتی وکیلش هم محروم بوده است.