بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

آواتودی: محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای یا استاد رانت‌خواری؟

آواتودی: محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای یا استاد رانت‌خواری؟
posted onDecember 2, 2020
noبۆچوون

محسن فخری‌زاده که در روزهای اخیر در خانه امن جمهوری اسلامی ترور شد و از او به عنوان دانشمند هسته‌ای نام برده می‌شود، همچون دیگر سران رژیم غرق در فساد اقتصادی بوده است.

به گزارش آواتودی، محسن فخری‌زاده جمعه گذشته ترور شد. وی با درجه سرتیپی جزو اصلی‌ترین مهره‌های سپاه تروریستی بوده و با تشکیل واحد تحقیقات ویژه اتمی سپاه جذب این واحد شد.
او متولد شهر مهاباد از توابع استان اصفهان بود و به همراه باند اصفهانی‌های سپاه، اندک اندک قدرت را در این نیروی نظامی تروریستی در اختیار گرفتند.
محسن فخری‌زاده شخصا طراحی نقشه راه فعالیت‌های مخفی هسته‌ای جمهوری اسلامی را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۰، رسانه معتبر گاردین از او به عنوان مسئول اصلی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی یاد کرد.
فخری‌زاده با تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، ریاست این سازمان را بر عهده گرفت که در حقیقت نوعی پوشش برای مخفی کردن فعالیت‌های هسته‌ای او بود.
محسن فخری‌زاده در تاریخ هفتم آذر ماه سال  جاری در منطقه آبسرد ترور شد و سران جمهوری اسلامی با مظلوم‌نمایی تلاش دارند تا او را دانشمند هسته‌ای و از شهدای راه جهاد در راه خداوند معرفی کنند.
اما با ورود به زندگی شخصی و زندگی فرزندان او، متوجه می‌شویم که فخری‌زاده بیش از آنکه یک دانشمند و محقق علمی باشد، فردی فاسد و رانت‌خوار بوده و زمینه فساد اقتصادی گسترده را حتی برای فرزندانش فراهم می‌کرده است.
همسر محسن فخری‌زاده فردی به نام صدیقه قاسمی است و حامد، مهدی و هانی سه فرزند او هستند.
بر اساس اسنادی که در اختیار آواتودی قرار دارد، حداقل پنج شرکت توسط همسر و فرزندان محسن فخری‌زاده در سال‌های اخیر راه‌اندازی گردیده که هر کدام از این شرکت‌ها، برای پولشویی، خروج ارزهای دولتی از کشور و کسب رانت‌های گسترده اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
این شرکت‌ها عبارتند از "پتروشیمی پترو ساینا مهر کیش" ، "نوین پردازش گران فاش" ، "گسترش راهکارهای داده نگار" ، "موسسه رایان افزار حسیب" و "تدبیر اندیشان ساینا"
در شرکت پتروشیمی پترو ساینا مهر کیش، هانی فخری‌زاده فرزند محسن فخری‌زاده عضو هیات مدیره و مدیر عامل است و نام صدیقه قاسمی همسر فخری‌زاده نیز به عنوان عضو هیات مدیره قرار داد.
در اساسنامه شرکت فوق حوزه فعالیت به این شرح عنوان شده است: خرید و فروش، واردات و صادرات تجهیزات و ابزارآلات مربوط به نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین محصولات و فرآورده ها و مشتقات نفت و گاز و پتروشیمی و کلیه امور مربوط به حمل و نقل دریایی و خشکی و ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه فوق، ترخیص کالا، اخذ وام و تسهیلات از بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری، شرکت در مناقصات و مزایدات داخلی و خارجی.
محمدمهدی و حامد دو فرزند دیگر محسن فخری‌زاده نیز مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نوین پردازشگران فاش هستند و در این شرکت نیز بار دیگر صدیقه قاسمی همسر محسن فخری‌زاده عضو هیات مدیره است.
حامد، محمدمهدی و هانی فخری‌زاده شرکت دیگری به نام "گسترش راهکارهای داده نگار" را به صورت خانوادگی اداره می‌کنند که در حوزه " طراحی برنامه نویسی توسعه و نگهداری وب سایت فروش سیستمهای سخت افزار و پشتیبانی راه اندازی و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری تجارت الکترونیکی غیرهرمی و غیر شبکه‌ای صادرات و واردات انواع کالاهای مجاز بازرگانی مشاوره و اجرای کلیه امور مربوط به طراحی رایانه‌ای" فعالیت دارد.
دفتر این شرکت در یک ساختمان لاکچری و لوکس به آدرس تهران خیابان پاسداران، نبش کوهستان دوم ساختمان 598 طبقه سوم واحد 5 کدپستی 1958843316 قرار دارد.
محمدمهدی و هانی در شرکت دیگری به نام موسسه رایان افزار حسیب عضو هیات مدیره و مدیر عامل هستند که تنها دفتر این شرکت واقع در تهران خیابان سهروردی شمالی -خیابان خرمشهر – پلاک 117 طبقه 6 واحد 18 کدپستی 1533856743 ده‌ها میلیارد تومان ارزش دارد.
هانی فخری‌زاده در شرکت دیگری به نام تدبیر اندیشان ساینا نیز عضو هیات مدیره است. 
این پنج شرکت که اعضای خانواده محسن فخری‌زاده در آنها به عنوان عضو هیات مدیره و مدیر عامل حضور دارند، تنها گوشه‌ای از رانت‌خواری این سردار سپاه را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد فخری‌زاده بیش از آنکه دانشمند هسته‌ای باشد، استاد رانت‌خواری بوده است.