بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

فساد در اداره پناهجویی سوئیس فاجعه آفرید!

فساد در اداره پناهجویی سوئیس فاجعه آفرید!
posted onAugust 26, 2020
noبۆچوون

عصر  شنبه اول شهریور ۱۳۹۹ برابر با ٢٢ آگوست ٢٠٢٠ «مسعود قادری» پناهجوی اهل شهرستان بوکان در ایران پس از دریافت رد به درخواست پناهندگی اش درشهر «اینندا» از کانتون «گلاروس» سوئیس خودکشی کرد و جان باخت.

 مسعود قادری دو سال و نیم پیش وارد سوئیس شده بود، ولی سازمان SEM اسناد و مدارک و صحبت‌های او را قابل قبول ندانسته بود! بنا به اظهارات پناهجویان در کانتون گلاروس در گفتگو با آواتودی، دولت سوئیس برای راستی‌آزمایی از همکاران سفارت جمهوری اسلامی در ژنو درخواست پاسخ کرده است! اداره مهاجرت سوئیس در اقدامی غیرقانونی و خلاف موازین پناهندگی، مدارک ارائه شده پناهجویان سیاسی ایرانی و اطلاعات شخصی آنها را برای فردی به نام «حسن امیرشاهی» می‌فرستد تا اصالت آنها را تایید کند. حسن امیرشاهی به همراه فرزندش «متین امیرشاهی» رئیس دفتر گردشگری و خدمات هواپیمایی وابسته به ایران است و علاوه بر این خود او مترجم قابل اعتماد قوه قضاییه جمهوری اسلامی و وکیل سفارت جمهوری اسلامی در ژنو است. وکیلی که برای جمهوری اسلامی قابل اعتماد است، با هر بهانه‌ای چگونه صلاحیت نظردهی درباره پرونده متقاضیان پناهندگی سیاسی ایرانی در سوئیس را دارد!؟ این اقدامی بر خلاف همه قوانین پناهندگی است، زیرا روشن است که جمهوری اسلامی هیچ گونه اتهامی را نمی‌پذیرد و ادعای پناهجویان سیاسی را مردود می‌داند!

 مسعود قادری پناهجوی ۳۲ ساله کرد ایرانی، پس از قطع امید از پذیرفتن درخواست پناهندگی اش و ترس از بازگشت به ایران و مجازات توسط جمهوری اسلامی، خود را به زیر قطار سریع السیر «زیگربروکه» می اندازد و جان خود را از دست می‌دهد!

 مسعود قادری پناهجوی ۳۲ ساله کرد ایرانی

 مسعود قادری پناهجوی ۳۲ ساله کرد ایرانی 

 مسعود قادری پناهجوی ۳۲ ساله کرد ایرانی

محل خودکشی مسعود قادری پناهجوی ۳۲ ساله کرد ایرانی و انتقال جسدش 

مسئولان امور پناهندگی کانتون گلاروس از بقیه پناهجویان شاهد ماجرا خواسته اند، حقیقت را کتمان کنند و بگویند این خودکشی به دلیل ناکامی در مسائل عاطفی و عاشقانه بوده است. این نمونه بارز فساد در اداره مهاجرت و پناهندگی سوئیس است که باید دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ژنو و نیویورک از آن مطلع شوند. چگونه ممکن است وکلایی که با سفارت جمهوری اسلامی دارای همکاری تنگاتنگ هستند، درباره سرنوشت پناهجویان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی تصمیم گیری کنند!؟