بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

افزایش اختلافات مزدوران جمهوری اسلامی در عراق 

افزایش اختلافات مزدوران جمهوری اسلامی در عراق 
posted onMay 22, 2021
noبۆچوون

در پی ریزش فراگیر اعضای گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در عراق، نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران گروه‌های کوچکتری برای اقدامات تروریستی مخفیانه تشکیل داده است.

به گزارش آواتودی، به دنبال مشارکت تروریست‌های وابسته به سپاه پاسداران در سرکوب اعتراضات مردمی در عراق، بسیاری از عوامل و مزدوران جمهوری اسلامی در گروه‌های نیابتی عراقی در ماه‌های اخیر از این گروه‌ها فاصله گرفته‌اند.

رویترز در گزارشی ضمن اشاره به تاثیرات عمیق کشته‌ شدن تروریست قاسم سلیمانی بر نفوذ جمهوری اسلامی در عراق، نوشته است که اسماعیل قاآنی با سیاست داخلی عراق آشنایی کافی نداشته و تاثیرپذیری گماشتگان جمهوری اسلامی از وی، به مراتب کمتر از قاسم سلیمانی است.

رویترز در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام‌ امنیتی عراق آورده  است که "هسته نیروهای عراقی تازه شکل‌ گرفته سپاه پاسداران به طرز مخفیانه عمل می‌کنند و این افراد مستقیما از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی دستور می‌گیرند."

در ادامه این گزارش آمده است:ه پس از مرگ قاسم سلیمانی، مقام‌های جمهوری اسلامی به برخی از اعضای گروه‌های تروریستی وابسته به خود مشکوک شده‌اند.
لازم به توضیح است، شامگاه شنبه ١٨ اردیبهشت، ایهاب الوزنی، فعال برجسته اهل کربلای عراق به دست عوامل جمهوری اسلامی ترور شد. 

ترور الوزنی، باعث تظاهرات گسترده‌ مردم عراق علیه جمهوری اسلامی شد که متعاقب آن، معترضان کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا را به عنوان لانە ترور و فساد آخوندهای ایران به آتش کشیدند.

پس از آن مردم کربلا بە مرقد امام حسین (ع) و سایر بزرگان شیعە رفتە و در آنجا خامنەای و حکومتش را بعنوان دشمن شیعە و حکومت جمهوری اسلامی را بە مثابه بدعت و خدعە در اسلام توصیف کردند.