رفتن به محتوای اصلی

بلاتکلیفی رضا دانیالی در زندان مرکزی خرم‌آباد

بلاتکلیفی رضا دانیالی در زندان مرکزی خرم‌آباد
posted onAugust 19, 2024
noدیدگاه

رضا دانیالی، شهروند اهل خرم‌آباد، علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه از بازداشت، همچنان در وضعیت نامشخص در زندان مرکزی خرم‌آباد محبوس است.

بر اساس گزارش دادبان، این زندانی سیاسی پیشتر در تاریخ پنجم تیر ماه سال جاری با حمله ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به منزل خود بازداشت و به زندان مرکزی خرم‌آباد منتقل شد.

یک منبع آگاه گفته است: "دادستانی در همان ابتدا سه اتهام توهین به رهبری، قدرت نمایی با اسلحه گرم در فضای مجازی و تبلیغ علیه نظام را به رضا دانیالی منتسب کرد و پرونده را به شعبه دوم کیفری خرم‌آباد ارسال کرد".

به گفته این منبع آگاه این دادگاه رضا دانیالی را از بابت اتهام قدرت نمایی با اسلحه گرم تبرئه کرد و نسبت به دو اتهام دیگر، قرار عدم صلاحیت صادر کرد تا پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شود.

این منبع افزود: "علیرغم ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اما هنوز هیچ خبری از تشکیل پرونده علیه رضا دانیالی در دادگاه انقلاب نیست و او همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان است".

به گزارش دادبان، از آنجایی که حکم بازداشت صادره در ابتدا با توجه به سه اتهام صادر شده و این زندانی سیاسی، از یکی از اتهامات تبرئه شده، از منظر قانونی تبدیل قرار بازداشت به وثیقه امکانپذیر است.