رفتن به محتوای اصلی

عثمان اسماعیلی به مرخصی درمانی اعزام شد

عثمان اسماعیلی به مرخصی درمانی اعزام شد
posted onAugust 19, 2024
noدیدگاه

حساب کاربری عثمان اسماعیلی، فعال کارگری کورد اهل سقز با انتشار مطلبی در اینستاگرام نوشت: "امروز بیست‌ونهم مرداد ماه بعد یک هفته با پیگیری‌های خانواده‌ام آزاد شدم به جهت پیگیری پرونده پزشکی‌ام؛ شعبه دوم اجرای احکام کیفری با سه روز مرخصی موافقت کردند".

آقای اسماعیلی روز سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد ماه در حالی که به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، بار دیگر بازداشت و به زندان مرکزی سقز منتقل شد.

او به شعبه اجرای احکام کیفری سقز احضار شده، و قاضی پرونده به وی اعلام کرده بود که پزشکی قانونی سنندج توانایی تحمل حبس وی را تایید کرده است.

این در حالی است که آقای اسماعیلی باید در تاریخ سی‌ام مردادماه، برای پیگیری نتیجه آخرین عمل جراحی‌اش به بیمارستان فیروزگر تهران مراجعه کند.

این فعال کارگری روز شنبه پنجم خردادماه امسال، از زندان سقز به مرخصی استعلاجی اعزام شد و طی این مدت پنج بار در سنندج، مهاباد و تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت.

پزشکی قانونی سقز در دی‌ ماه سال گذشته اعلام کرده بود که وی دچار بیماری فتق شده و باید در اسرع وقت تحت عمل جراحی قرار گیرد. عثمان اسماعیلی همچنین از آسم شدید و بیماری قلبی رنج می‌برد و تداوم حبس ممکن است، جان او را با خطر جدی مواجه کند.