رفتن به محتوای اصلی

فعالین کردستانی: به احترام زنان و دختران سرزمینمان در مراسمات "روز دختر" شرکت نکنید

فعالین کردستانی: به احترام زنان و دختران سرزمینمان در مراسمات "روز دختر" شرکت نکنید
تصویری از پوستر تبلیغاتی روز به اصطلاح دختر در ایران که مصادف است با یک روز مذهبی حکومتی
در حالیکه هر روز دختران و زنان توسط نیروهای جمهوری اسلامی ایران سرکوب، بازداشت و شدیدا شکنجه میشوند، چه جایی برای روز دختر میماند
posted onMay 8, 2024
noدیدگاه

دختران و زنان در حکومت اسلامی ایران هیچ ارزش و بهایی ندارند و در قوانین اسلامی این رژیم قرون وسطایی، از هرگونه حقی محروم میباشند اما با این حال جمهوری اسلامی در یک مضحکه بازار بنام "روز دختر" میخواهد با برگزاری مراسماتی، حقایق موجود در جامعه را تحریف و افکار عمومی را تحریف کند.

بنابر گزارشی که بدست آواتودی رسیده، سازمان اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات شهرستان بانه، طرحی را به فرمانداری، شهرداری و شورای شهر بانه ارائه کرده و از آنها خواستەاند تا همزمان با روز دختر و با شعارهای کوردی اما در راستای اهداف جمهوری اسلامی، دست به برگزاری مجموعه فعالیتهای فرهنگی بزنند.

از جمله این فعالیتها، اجرای موسیقی فارسی و کورد و همچنین هەلپەرکی (رقص کردی) با حضور هنرمندان حکومتی و مجریان صداوسیما میباشد.

در همین رابطه جمعی از دلسوزان و فعالین بانەای با ارسال بیانیەای مشترک برای آواتودی، مردم مبارز بانه را خطاب قرار داده و این مراسم را یکی از توطئەهای سازمانهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران جهت انحراف افکار عمومی، قلمداد کردەاند.

قابل ذکر است، جمهوری اسلامی ایران روز تولد فاطمه معصومه بن موسی بن جعفر را بعنوان روز دختر مشخص کرده و قصد دارد با برگزار مراسمات متعددی این روز را در ذهن و یاد مردم قابل قبول نشان دهد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: "در این مراسم حکومتی، مقامات و مسئولین سخن خواهند گفت و قرار است به جاش ها هدیه و جایزه داده شود و همچنین با اجرای موسیقی و هەلپەرکی آنگونه که حکومت میخواهد، علیه جشن های نوروز موضع بگیرند".

فعالین بانەای در بیانیه خود یادآور میشوند: "در حالیکه هر روز شاهد بازداشت، توهین، ضرب و شتم و حتا قتل دختران و زنان کردستان بدست جانیان حکومت اسلامی ایران هستیم، شرکت در مراسمی حکومتی تحت عنوان روز دختر تائید سیاستهای سرکوبگرانه رژیم ایران علیه زنان و همه آحاد مردم است".

 به همین خاطر دلسوزان و فعالین شهرستان بانه از مردم خواستەاند تا مراسمات روز دختر را بطور کامل تحریم و بایکوت کنند و در آن شرکت نکنند.