رفتن به محتوای اصلی

فوری/ حمله محدود و هدفدار اسرائیل به اصفهان و تبریز

حمله محدود و هدفدار اسرائیل به اصفهان و تبریز
آرشیو
اسرائیل زمان حمله به مراکز نظامی ایران را با سالروز تولد علی خامنەای، دیکتاتور حاکم بر این کشور همانگ کرده است
posted onApril 19, 2024
noدیدگاه

اسرائیل در بامداد جمعه، ٣١ فروردین ماه، و همزمان با روز تولد علی خامنەای، به عنوان هدیه پایگاه هشتم شکاری اصفهان و پایگاە سپاه پاسداران در سردرود، از توابع تبریز را هدف قرار داد. همچنین چندین پایگاه نظامی شبه نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در السویدا سوریه و بابل عراق را نیز هدف حملات هوایی قرار داده است.

تاکنون هیچ مقام رسمی اسرائیل حملات اخیر به ایران را تائید یا رد نکرده است اما اتاق جنگ اسرائیل با انتشار تصاویر مناطق اتمی ایران نوشت: "تولدت مبارک خامنه ای!".

حمله محدود و هدفدار اسرائیل به اصفهان و تبریز
اسرائیل زمان حمله به ایران را با سالروز تولد علی خامنەای، دیکتاتور حاکم بر ایران همانگ کرده است

در همین رابطه خبرگزاری بین المللی نیویورک تایمز در گزارشی ویژه و به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی، اخبار مربوط به حمله نظامی اسرائیل به ایران را تائید کرد.

گزارش مذکور این حملات را محدود و تنها با هدف عزم اسرائیل برای انجام حملات تلافی جویانه بیشتر عنوان کرد.

در ابتدا ایران میکوشید حمله اسرئیل به ایران را انکار کند اما با وجود مدارک و شواهد متعدد نتوانست این رویه رو ادامه دهد پس میکوشد از طریق رسانەهای حکومتی این حملات را ناچیز و بی ارزش نشان دهد.

در گزارشی که از سوی صداوسیمای جمهوری اسلامی منتشر شد، خبرنگار این خبرگزاری به نقل از مقامات جمهوری اسلامی از"ورود چند ریزپرند" به آسمان اصفهان و هدف قرار گرفتن این ریزپرندەها خبر میدهد.

اما انتشار چدین ویدئو از آسمان اصفهان، خبر از فعالیت گسترده پدافند هوایی ایران در شرق اصفهان میدهد. مردم که با سراسیمگی بدلیل شنیدن صداهای مهیب و عظیم از خواب پریدەاند، این لحظات را با ویدئوهای خود ضبط و در شبکەهای اجتماعی منتشر کردەاند.

همچنین قابل ذکر است، اکثر فرودگاەهای ایران همزمان با این حمله و تا زمان انتشار  خبر مذکور تمام پروازهای خود را کنسل و از مسافرین خواستند به سرعت فرودگاه را ترک کنند

١٢:٠٠

برخی از رسانه‌های ایرانی به نقل از مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند، حملات پهپادی انجام شده از درون خاک ایران روی داده و پهپادها از داخل مرزها به سمت اهدافی در تبریز و اصفهان پرتاب شده‌اند.

این خبر آپدیت می‌شود