رفتن به محتوای اصلی

تحرکات بین‌المللی در آستانه یک جنگ منطقەای به اوج خود رسیده است

تحرکات بین‌المللی در آستانه یک جنگ منطقەای به اوج خود رسیده است
ناو جنگی آیزنهاور قادر به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده و انهدام آنها پیش از برخورد به اهداف می‌باشد
ایالات متحده آمریکا ناو جنگی "آیزنهاور" را به سمت دریای سرخ اعزام کرد
posted onApril 13, 2024
noدیدگاه

با اعلام قطعی بودن حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل از سوی رئیس‌جمهوری این کشور، پنتاگون در اقدامی پیشگیرانه، ناو جنگی آیزنهاور را به عنوان هشداری جدی به ایران راهی دریای سرخ کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز جمعه، ٢٤ فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، در یک نشست خبری در جواب این سئوال که آیا ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد، گفت: "نمی‌خواهم اطلاعات محرمانه را فاش کنم ولی این حمله دیر یا زود انجام خواهد شد".

تحرکات بین‌المللی در آستانه یک جنگ منطقەای به اوج خود رسیده است
در حمله کوبنده اسرائیل به محل نشست فوق امنیتی فرمانده‌هان ارشد سپاه در دمشق، ١٥ عضو این سازمان تروریستی از جمله ٨ فرمانده تراز اول از صحنه روزگار پاک شدند

با قطعی اعلام شدن حمله ایران به اسرائیل، ناو جنگی آیزنهاور که قادر به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده از سوی ایران و انهدام آنها پیش از برخورد به اهداف می‌باشد، به دریای سرخ اعزام گردید.

البته نباید فراموش کرد که هم اکنون حدود ۳۴۰۰ نیروی آمریکایی در عراق و سوریه، همراه با ده‌ها هزار نیروی آمریکایی دیگر، در مناطق مختلف خاورمیانه حضور دارند.

با این همه، بعد از اطمینان آمریکا از حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، وزارت دفاع این کشور انتقال نیروها و جنگ‌افزارهای نظامی بیشتر به خاورمیانه را آغاز کرده است. هدف از این اقدام، افزایش توان بازدارندگی احتمال حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل و حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه اعلام شده است.

توقف پروازهای بین‌المللی بر فراز ایران

بنابر گزارش صدای آمریکا، در جدیدترین واکنش شرکت‌های مسافربری، شرکت هواپیمایی سلطنتی "کی‌ال‌ام" هلند روز شنبه، ۲۵ فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، از توقف "فوری" پروازهای خود بر فراز آسمان ایران و اسرائیل خبر داد.

پیشتر شرکت هواپیمایی "ایرفرانس" در آخرین ساعات روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای از توقف پروازهای این شرکت بر فراز ایران خبر داد. این شرکت "شرایط بحرانی" حاکم بر منطقه را دلیل این تصمیم اعلام کرده است.

همچنین شرکت هواپیمایی استرالیایی "کانتاس" در همان روز اعلام کرد که به دلیل خطرهای ناشی از احتمال حمله ایران به اسرائیل، پروازهای مستقیم بین شهرهای پرت و لندن به طور موقت از آسمان ایران عبور نخواهند کرد.

تحرکات بین‌المللی در آستانه یک جنگ منطقەای به اوج خود رسیده است
با قطعی اعلام شدن حمله جمهوری اسلامی ایران به اسرئیل از سوی آمریکا، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پروزهای خود بر فراز آسمان ایران را لغو کردند.​​​​​​

پیشتر دو شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و هواپیمایی اتریش نیز از تعلیق و تغییر مسیر پروز‌های خود به ایران خبر داده بودند.

صدای آمریکا در گزارش ویژه خود یادآور شد، شرکت هواپیمایی اتریش روز جمعه به بخش فارسی صدای آمریکا گفت «به دلیل شرایط خاورمیانه» و پس از "ارزیابی‌های دقیق" تعلیق پرواز‌های خود از مبدا تهران و به مقصد تهران را تا روز جمعه ٣١ فروردین تمدید کرده است.

بعد از حمله جنگنده‌های نیروی دفاعی اسرائیل به محل نشست فوق امنیتی فرمنداهان تراز اول سپاه تروریستی پاسداران، جمهوری اسلامی ایران از حمله متقابل این کشور به اسرائیل خبر داده است. این رجزخوانی‌ها موجب افزایش تنش در منطقه و اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده بین‌المللی در مقابل حملات احتمالی شده است.