رفتن به محتوای اصلی

یک فعال زابلی تنها بدلیل انتقاد از فرماندار این شهر بازداشت شد

یک فعال زابلی تنها بدلیل انتقاد از فرماندار این شهر بازداشت شد
تصویری از احسان قنبردادی، فعال مدنی بازداشت شده بدست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران
حکومت اسلامی چونکه خود را نماینده خدا بر روی زمین می‌ساند پس تحمل هیچ انتقادی را نیز نمی‌کند
posted onMarch 25, 2024
noدیدگاه

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه، ششم فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، به منزل شخصی یکی از فعالین مدنی شهرستان زابل حمله‌ور شده و با ضرب و شتم او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند.

برپایه گزارشی از "کمپین فعالین بلوچ"، احسان قنبردادی، از فعالین مدنی شهرستان زابل تنها بدلیل انتقاد عملکرد نامناسب مسئولین شهر و ناکارآمدی فرمانداری و انتشار ویدئوی در این رابطه در شبکه‌های اجتماعی، بدون ارائه حکم دادگاه، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می‌شود.

در ایران نقض حقوق اولیه شهروندان بدست حکومت یک امر عادی می‌باشد و نیروهای امنیتی و نظامی بدون هیچ ترسی از عواقب دادگاهی شدن، دست به هر جنایتی می‌زنند.

این شهروند زابلی تنها به این دلیل که از وضعیت نامناسب فاضلاب در میدان بسیج زابل و بی‌کفایتی حکومت در رفع مشکلات مردم ویدئویی منتشر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

تا لحظه مخابره این خبر از محل نگهداری این فعال اجتماعی و رسانه ای زابلی اطلاعی در دست نیست و هیچ مقام مسئولی نیز پاسخگوی خانواده‌اش نبوده است.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۳ میلادی کمپین فعالین بلوچ، تعداد ۳۳۷ گزارش بازداشتی در استان سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

پیشتر نیز آواتودی با انتشار گزارش مفصلی در رابطه با بازداشت‌های فراقانونی در کردستان ایران یادآور شده بود: "از زمان آغاز برگزاری مراسمات نوروز تاکنون چندین مورد از احضار و بازداشت شهروندان کرد گزارش شده که در یک مورد نیروهای امنیتی بعد از بازداشت حسن کاکه‌ای، ٦٤ ساله بشدت او را شکنجه کرده‌اند".