رفتن به محتوای اصلی

گزارش/ ایران از بندرهای اروپا به منظور ارسال تسلیحات برای حزب‌ الله بهره می‌برد

گزارش/ ایران از بندرهای اروپا به منظور ارسال تسلیحات برای حزب‌ الله بهره می‌برد
حمله موشکی به اسرائیل و واکنش گنبد آهنین به آن
موشک‌هایی که اسرائیل را هدف می‌گیرند از بنادر اروپا ارسال می‌شوند
posted onMarch 15, 2024
noدیدگاه

جمهوری اسلامی ایران برای مخفی کردن مسیر انتقال تسلیحات به حزب‌الله، کشتی‌ها را در بنادر آنتورپ بلژیک و والنسیای اسپانیا بارگیری می‌کند و سپس به مقصد نهایی ارسال می‌کند.

بر اساس گزارش مفصلی از نشریه بین‌المللی تلگراف که روز پنج‌شنبه، ٢٤ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی منتشر شد، حکومت تروریستی ایران از بنادر اروپایی برای پوشش ارسال محموله‌های تسلیحات به حزب‌الله استفاده می‌کند.

منابع اطلاعاتی و خبری این روزنامه متذکر شده‌اند که گروه تروریستی لبنان موشک‌ها و بمب‌ها ارسالی از سوی ایران را از طریق کشتی‌های دریافت کرده‌اند که در بنادر بلژیک، اسپانیا و ایتالیا پهلو گرفته‌بودند.

نکته قابل توجه این است که از سه سال پیش این عملیات رد گم کنی آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد. بعد از حمله تروریستی ٧ اکتبر ٢٠٢٣ به خاک اسرائیل میزان تنش‌ها میان اسرائیل حزب‌الله بشدت افزایش یافته است.

موشکپراکنی‌های حزب‌الله به شمال اسرائیل موجب آواره شدن بیش از ٦٠ هزار شهروند این کشور به مناطق دیگر شده است.

به گفته منبع اطلاعاتی تلگراف، پس از اینکه نیروی هوایی اسرائیل توانست در چندین عملیات کوبنده کاروان‌های تسلیحاتی ایران در سوریه را هدف قرار دهد، جمهوری اسلامی تصمیم به تغییر رویه ارسال تسلیحات به حزب الله کرد.

گزارش/ ایران از بندرهای اروپا به منظور ارسال تسلیحات برای حزب‌ الله بهره می‌برد
حمله اسرائیل به بندر لاذقیه 

به گزارش تلگراف، جمهوری اسلامی برای رد گم کنی مسیر حرکت کشتی‌ها، سلاح ها و سایر تسلیحات به بنادر آنتورپ، والنسیا و راونا فرستاده و از آنجا به بندر لاذقیه سوریه ارسال می‌شوند. از لاذقیه نیز تسلیحات بارگیری شده به جنوب لبنان فرستاده خواند شد.

اروپا بنادر بزرگی دارد که میزان تفتیش‌های انجام شده در آن با دقت تمام انجام نمی‌شوند و گروه‌های تروریستی می‌تواند به سهولت دست به جعل مشخصات بارها بزنند بنابراین ایران از آن به عنوان استتار استفاده می کند. منبع اطلاعاتی تلگراف یادآور شد: "ایران از کریدورهای ایران به سوریه و لبنان از هر سه مسیر زمینی، هوایی و دریایی به طور مداوم استفاده می‌کند".

البته باید گفت که حماس از این سلاح‌ها نیز سهم دارد. بخشی از این سلاح از لبنان به کرانه باختری ارسال می‌شود. این بجز مسیر ارسال تسلیحات  از مسیرهایی مصر و لیبی می‌باشد.

بر اساس اطلاعاتی که بدست تلگراف رسیده، از آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر، پنج کشتی ایرانی به نام های دیزی، کاشان، شیبا، آرزو و آذرگون که سفر خود را از بندرعباس آغاز کرده‌اند، در سوریه بارگیری کرده اند.

تلگراف، عملیات پیچیده ارسال سلاح به تروریست‌های لبنانی را فعالیتی مشترک میان یگان ١٩٠ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یگان ٤٤٠٠ حزب الله معرفی می‌کند.