رفتن به محتوای اصلی

قتل دختر لور بدست نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران

قتل دختر لور بدست نیروهای نظامی ایران
تصویری از نگار کریمیان و محل اصابت گلوله به خودروی حامل او
به رگبار بستن شهروندان کورد بدست نیروهای نظامی ایران به یک امر معمول بدل شده و نظامیان بدون هیچ ترسی از محاکمه شدن روزانه این جنایت‌ها را تکرار می‌کنند
posted onMarch 13, 2024
noدیدگاه

در پی شلیک مستقیم نیروهای نظامی ایران، نگار کریمیان، جوان ۲۱ ساله اهل بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری، بشدت مجروح و ساعاتی بعد در اثر شدت جراحات وارده، در بیمارستان جان باخت.

بر اساس گزارشات رسیده به آواتودی، بامداد روز شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ شمسی، نیروهای تروریستی انتظامی با شلیک مستقیم و بدون هشدار به سوی اتومبیل حامل خانواده کریمیان، موجب کشته شدن نگار کریمیان شدند. این رویداد در در دو راهی شهر چمن سلطان از توابع بخش الیگودرز استان لرستان روی داده است.

به گفته منابع خبری آواتودی، این خانواده در حال بازگشت از مراسم خاکسپاری در روستای فرسش الیگودرز و حرکت به سمت اصفهان بوده‌اند که در محل مذکور نیروهای نظامی ایران بدون هیچ هشداری، اتومبیل پدر نگار را به رگبار می‌بندند. در این حادثه تروریستی، دست پدر نگار کریمیان هم زخمی شده است.

منابع خبری به آواتودی گفتند، فرماندهی پلیس لورستان پس از قتل نگار کریمیان به خانواده او اعلام کرده‌اند که به اشتباهی خودروی آن‌ها را به رگبار بسته‌اند.

قتل دختر لور بدست نیروهای نظامی ایران
تصویری از محمد توفیقی که نیروهای نظامی ایران خودروی او را به رگبار بستند و موجب زخمی شدنش شدند

در جنایتی مشابه، بامداد روز چهارشنبه، ٢٣ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، نیروهای نظامی ایران، بدون هشدار قبلی خودروی محمد توفیقی را نیز به رگبار بستند و او را بشدت زخمی کردند. محمد توفیقی، ٢٠ ساله، اهل روستای شهرستان بانه می‌باشد.

پیشتر و در شامگاه جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ نیز، در شهر بروجرد استان لورستان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با شلیک به سوی یک اتومبیل، آناهیتا امیرپور، دانشجوی ۲۰ ساله و اهل کوهدشت، را بقتل رساندند.

در تمام موارد مذکور، پلیس و نیروهای نظامی مدعی شده‌اند که اشتباها به سمت شهروندان کورد شلیک کرده‌اند اما ناظران سیاسی بر این باورند، قربانیان تنها بدلیل کورد بودن به قتل رسیده‌اند.