رفتن به محتوای اصلی

آمریکا برای شناسایی یک عامل جمهوری اسلامی ١٠ میلیون دلار جایزه تعین کرد

آمریکا برای شناسایی یک عامل جمهوری اسلامی ١٠ میلیون دلار جایزه تعین کرد
طی یک دهه اخیر میزان حملات سایبری ایران به آمریکا افزایش یافته است
posted onMarch 8, 2024
noدیدگاه

در ادامه کارزار ایالات متحده آمریکا علیه فعالیت‌های تروریستی و اغتشاشگرانه جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان و بویژه در امور داخلی این کشور، وزارت خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای از تخصیص ١٠ میلیون دلار برای دریافت اطلاعاتی درباره مصطفی سرمدی، خبر داد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز پنج‌شنبه، ١٧ اسفندماه، با انتشار پستی در حساب رسمی‌ برنامه "پاداش برای عدالت" نوشت: "مصطفی سرمدی و شرکت متبوعش در تابستان و پاییز سال ۲۰۲۰ با همکاری عوامل سایبری حکومت جمهوری اسلامی، یک کارزار اینترنتی را علیه منافع آمریکا رهبری کرده که هدف آن تأثیر بر رأی‌ دهندگان و تضعیف اعتماد آنان در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا بوده است".

پاداش برای عدالت
مصطفی سرمدی از افسران ارشد سپاه پاسداران ایران در سازمان جنگ سایبری 

مصطفی سرمدی متولد دهم مردادماه ۱۳۶۶ و ساکن ایران می‌باشد. او یکی از افسران ارشد سپاه پاسداران در سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری این سازمان تروریستی می‌باشد، سرمدی همچنین از مدیران شرکت‌های ایمن نت پاسارگاد و نت پیگرد سماوات که از بازوهای تروریسم سایبری ایران محسوب می‌شود.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، عوامل سایبری جمهوری اسلامی طی کارزار انتخابات ریاست جمهوری ٢٠٢٠، با نفوذ به بانک اطلاعات انتخابات ایالتی، اطلاعات رای‌دهندگان آمریکایی دزدیده و با ارسال ایمیلهای قصد تشویش اذهان عمومی از طریق بازنشر اطلاعات نادرست و ساختگی درباره انتخابات و امنیت آن را داشتند.

این بیانیه با تاکید بر حق خود برای پیگیری قانونی این موضوع می‌نویسد: "تنها مردم آمریکا محق هستند که در مورد انتخابات خود تصمیم بگیرند. افرادی مانند مصطفی سرمدی در تلاش بوده و هستند تا در انتخابات آمریکا دخالت کنند. با ارسال اطلاعات خود درباره این فرد به اجرای عدالت و برقراری دموکراسی کمک کنید".

پیشتر نیز وزارت دادگستری آمریکا نیز روز ۱۱ اسفند رسما علیه یک شهروند ایرانی به نام علیرضا شفیعی‌نسب به اتهام سازماندهی حملات سایبری علیه نهادهای دولتی ایالات متحده، پیمانکاران دفاعی و دو شرکت مستقر در نیویورک کیفرخواست صادر کرد.

پاداش برای عدالت
علیرضا شفیعی‌نسب به اتهام سازماندهی حملات سایبری علیه آمریکا تحت تعقیب می‌باشد

علیرضا شفیعی‌نسب به اتهام مشارکت در یک کارزار سازمان‌یافته از سال ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۲۱ برای نفوذ سایبری به ۱۲ شرکت آمریکایی و همچنین تلاش برای نفوذ به سامانه‌های وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری تحت تعقیب قرار دارد.