رفتن به محتوای اصلی

آمریکا به حضور عوامل ایرانی و حزب الله در یمن اذعان کرد

آمریکا به حضور عوامل ایرانی و حزب الله در یمن اذعان کرد
تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن
"ما بر این باوریم که مردم یمن خواهان حضور ایران در کشورشان نیستند آنها باید به این دخالت‌ها پایان دهند"
posted onFebruary 28, 2024
noدیدگاه

دولت جو بایدن، از حضور موثر و پررنگ عوامل جمهوری اسلامی ایران و حزب الله در یمن و همکاری مستقیم آنان "در تجهیز و تسهیل" تروریست‌های حوثی در حمله به کشتی‌های در حال عبوز از دریای سرخ خبر داد.

تیم لیندرکینگ، فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن، با حضور در کمیته امور خارجی سنا، در روز سه‌شنبه، هشتم اسفندماه، اظهار داشت: "حکومت آخوندها نقش بسزائی در تجهیز و تسریع حملات حوثی‌ها به کشتی‌های در حال عبور از مسیر بین‌المللی دریاری سرخ دارند، حملاتی که موجب آغاز عملیات‌های تلافی‌جویانه آمریکا و بریتانیا به یمن شد".

فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن همچنین افزود: "شواهد معتبری در دست است که نشان می‌دهد تعداد کثیری از عوامل ایران و حزب‌الله حملات تروریستی حوثی‌ها را در داخل یمن پشتیبانی و هدایت می‌کنند".

 تیم لیندرکینگ متذکر می‌شود: "من نمی‌توانم متصور شوم که مردم یمن خواهان حضور ایران و تداوم نقش مخرب آن‌ها باشند. آن‌ها باید به این کار خاتمه دهند".

در دسامبر ٢٠٢٣، کاخ سفید در بیانیه‌ای از "نقش داشتن گسترده" ایران در طراحی حملات حوثی‌های به کشتی‌های در حال عبور از دریای سرخ خبر داد، حملاتی که به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ علیه اسرائیل انجام شده‌اند.

لیندرکینگ همچنین خاطرنشان می‌شود: "حوثی‌ها بارها اعلام کرده‌اند که تا آغاز آتش بستی در غزه به حملات خود ادامه خواهند داد. پس نباید به این زودی‌ها چشم به راه بازگشت آن‌ها به میز گفتگو‌ها باشیم".