رفتن به محتوای اصلی

گزارش روز/ احضار و بازداشت فعالین آزادیخواه ایران همچنان ادامه دارد

گزارش روز/ احضار و بازداشت فعالین آزادیخواه ایران همچنان ادامه دارد
تصاویری از بازداشت شدگان اخیر
.جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای استمرار حیات اهریمنی خود کوتاهی نمی‌کند، به همین خاطر است که فعالین ما را به زندان و حبس‌های طویل المدت محکوم می‌کند.
posted onFebruary 14, 2024
noدیدگاه

بنابر گزارش رسیده به آواتودی، در ادامه موج بازداشت شهروندان کُرد، روز سه‌شنبه، بیست و چهارم بهمن ماه ١٤٠٢ شمسی، مصطفی ظاهرظهور، فعال مدنی اهل شهر سنندج و حسین ساعدموچشی، اهل شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران، توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند..

همچنین، روز جاری کاوه چوپانی، شهروند کُرد ۳۸ ساله، نیز توسط مزدوران اطلاعاتی و بدون ارائه هیچ مدرکی از دادگاه، در مغازه خود واقع در شهر دیواندره بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از سوی دیگر گزارشات رسیده به آواتودی حاکی از آن است که نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی با خانواده عباس دریس تماس گرفته و به آن‌ها گفته‌اند ۱۰ روز دیگر مادرش فهیمه بنی‌سعید و سه فرزندش محمد، مهدی و علی به دیدار عباس بروند، احتمالا این دیدار همان آخرین ملاقات پیش از اعدام باشد.

عباس دریس یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان‌ماه ١٣٩٨ شمسی و از شاهدان کشتار مردم ماهشهر بدست نیروهای جمهوری اسلامی می‌باشد، که در یک دادگاه نمایش به اعدام محکوم شده است.

همچنین با تایید حکم اعدام مجاهد کورکور در دیوان عالی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی و ارجاع این حکم به دایره اجرای احکام کیفری در اهواز، این زندانی سیاسی در معرض خطر اعدام قرار دارد.

این زندانی یکی از بازداشت شدگان قیان ژینا در سال ١٤٠١ شمسی در شهر ایذه می‌باشد که از یک ماه گذشته تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و از زمان بازداشت در سلول انفرادی محبوس است.

ناظران سیاسی بر این باورند که جمهوری اسلامی با صدور احکام سنگین قضایی برای آزادیخواهان قصد ایجاد فضای ترس و رعب دارد تا مانع از شکلگیری هرگونه خیزش مردمی شود.