رفتن به محتوای اصلی

جانباختن و زخمی شدن سه کولبر در مرزهای کردستان

جانباختن و زخمی شدن سه کولبر در مرزهای کردستان
تلاش کولبران برای عبور از کوه‌های صعب‌العبور
posted onFebruary 7, 2024
noدیدگاه

یک کولبر کرد مریوانی با گرفتار شدن در برف و کولاک جان خود را از دست داد. از سوی دیگر دو کولبر دیگر کرد نیز در پی شلیک مستقیم نیروهای تروریستی جمهوری اسلامی، بشدت زخمی شدند.

بنابر گزارشات رسیده به آواتودی، روز چهارشنبه، ١٨ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، یک کولبر ٢٠ ساله اهل مریوان به نام فرید روبینا، پس از گرفتار آمدن در برف و کولاک کوهستان، بر اثر سرمازدگی شدید جان خود را از دست داد.

این جوان مریوانی بیست روز پیش ازدواج کرده بود و برای تامین معاش روزانه خود به کوه‌های کردستان زده بود تا بتواند از طریق کولبری امرار معاش کند.

پیکر این کولبر پس از هفت ساعت تلاش اهالی روستای هنجیران و نیروهای اورژانس در نوار مرزی مریوان پیدا شد.

همزمان با این رویداد تلخ، یک شهروند دیگر کرد بنام‌های حاصل کورانی، ٢٠ ساله، اهل مهاباد، در مرز "هنگ ژاله" بانه توسط نیروهای تروریستی مرزبانی ایران، هدف شلیک مستقیم قرار گرفت و بشدت زخمی شد.

قابل ذکر است، طی روزهای گذشته نیز نیروهای تروریستی مرزبانی جمهوری اسلامی با شلیک مستقیم بسمت کولبران، موجب زخمی شدن یک کولبر دیگر بنام نریمان عزیزی اهل جوانرود شدند.

این کولبر کورد با تنفنگ ساچمه‌ای هدف قرار گرفته و پزشکان برای خارج کردن این ساچمه‌ها درخواست دریافت مبلغ هنگفتی کرده‌ بودند که از توان پرداخت این جوان خارج بود.

کولبری در استان‌های کردستان ایران یک شغل نیست بلکه بدلیل سیاست‌های فاشیستی حکومت‌های مرکزگرای ایران طی صد سال اخیر و نابودی بنیادهای اقتصادی کردستان، بر بخشی از ملت کرد تحمیل شده است.