رفتن به محتوای اصلی

گم شدن ۱۰ هزار میلیارد تومان در هلدینگ خلیج فارس

اختصاصی آواتودی/ گم شدن ۱۰ هزار میلیارد تومان در هلدینگ خلیج فارس
posted onJanuary 16, 2022
noدیدگاه

مدیرعامل سابق هلدینگ خلیج فارس، به علت عدم بازگشت ۱۰ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات و فروش محصولات پتروشیمی در این مجموعه، ممنوع‌الخروج شد.

به گزارش آواتودی، جعفر ربیعی که چند روز قبل جای خود را به علی عسگری رییس سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی داده است، این روزها با وجود بدهی‌های سنگین ارزی، همچنان به عنوان عضو هیات مدیره هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس باقیمانده است.

تنها در چند پرونده، سرنوشت مبلغی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان از ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی و صادرات آنها در دوره ربیعی نامعلوم بوده و به عبارتی این رقم گم شده است.

در این میان، تنها بدهی پتروشیمی نوری که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس به شمار می‌آید، بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است و جالب آنکه همه این بدهی‌های سنگین در زمان مدیرعاملی جعفر ربیعی اتفاق افتاده و هیچ سندی از آنها در حسابرسی‌ها موجود نیست.

این در حالی است که جعفر ربیعی در مراسم تکریم و تودیع خود ضمن چاپلوسی زاید الوصف از علی عسگری چنین می گوید: من ۳۰ سال است آقای علی عسگری را می‌شناسم و در بخشی با هم کار می‌کردیم و شناخت من از ایشان به امروز و دیروز باز نمی‌گردد، معتقدم آقای دکتر علی عسگری با قدرت ارتباطات، رایزنی و لابی‌گری می‌تواند به رفع مشکلات گروه بسیار کمک کنند.

وی در این مراسم خود را تلویحا رزمنده اقتصادی نامیده و تصریح می کند: متأسفانه سرنوشت رزمندگان اقتصادی یا راهروی دادسراهاست یا تخریب در فضای مجازی!

این ادعاها در حالی از سوی مدیران فاسد جمهوری اسلامی مطرح می‌شود که در بسیاری از پرونده‌های مفسدان اقتصادی، همواره گم شدن رقم‌های درشت ارزی، بدون پاسخگویی از سوی مدیران رده بالا مطرح بوده و بی سرانجام رها می‌شود.

 این مدیران غارتگر و فاسد، همواره در دادگاه‌های نمایشی جمهوری اسلامی ابتدا محکوم و سپس بدون سر و صدا تبرئه و آزاد می‌شوند.