رفتن به محتوای اصلی

آواتودی افشا می‌کند؛ مدیر فاسد اداره ‌کل فنی و حرفه‌ای استان تهران در آستانه ارتقاء!

آواتودی افشا می‌کند؛ مدیر فاسد اداره ‌کل فنی و حرفه‌ای استان تهران در آستانه ارتقاء!
علیرغم افشای فساد مدیر کل اداره فنی و حرفه‌ای استان تهران به اخذ رشوه، وی با حمایت دیگر مدیران فاسد رژیم جمهوری اسلامی در آستانه ارتقاء سمت است!
posted onAugust 21, 2020
noدیدگاه

به گزارش آواتودی، چندی پیش نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی به یک پرونده فساد در نظام آموزشی برخوردند که نشان می‌داد برخی از آموزشگاه‌های بخش خصوصی در حوزه فنی و حرفه‌ای، برای دریافت گواهینامه‌های تخصصی مجبور به پرداخت رشوه به مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هستند و بدون پرداخت رشوه، نمی‌توانند گواهینامه‌های لازم را دریافت کنند.
یکی از این پرونده‌ها مربوط به اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای استان تهران به مدیریت رضا گرزین است.
رضا گرزین برادر غلامرضا گرزین نماینده اصلاح‌طلب سابق مجلس است که رابطه بسیار نزدیکی با علی ربیعی، از مهره‌های اصلی وزارت اطلاعات با نام مستعار برادر عباد و سخنگوی فعلی دولت حسن روحانی دارد.
در بررسی پرونده فساد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تهران، منشی و راننده رضا گرزین مدیر کل این اداره بازداشت شده و هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برند.
این دو به دریافت رشوه با دستور رضا گرزین و تحویل سکه‌های دریافتی به وی اعتراف کرده‌اند.
هم اکنون نیز رضا گرزین با قرار وثیقه آزاد است.
غلامرضا گرزین برادر رضا گرزین از مهره‌های با نفوذ صنعت نفت و پتروشیمی و از مفسدان بزرگ اقتصادی است که به دلیل همراهی و نزدیکی با علی ربیعی، بیژن زنگنه و محمد شریعتمداری در حوزه‌های اقتصادی نفوذ زیادی دارد.
وی پیش از انتخابات مجلس ششم کارمند ساده استانداری مازندران بود و آخرین سمت او مدیر کل ارزشیابی و بازرسی استانداری مازندران ذکر شده است. اما ناگهان پس از پایان دوره مجلس ششم و به دلیل ارتباط با شریعتمداری و زنگنه به عنوان عضو هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گازو پتروشیمی تأمین ( تاپیکو ) منصوب و در دوره‌ای نیز مديرعامل شركت نفت پاسارگاد بزرگترين توليد كننده قير خاورميانه می‌شود!
همین حضور در مراکز رانتی اقتصادی، موجب نفوذ گسترده وی در دایره فساد سران رژیم جمهوری اسلامی شده است.
پس از طرح پرونده فساد و اخذ رشوه توسط برادرش رضا گرزین مدیرکل اداره فنی و حرفه‌ای استان تهران، وی با اعمال نفوذ مانع از بررسی پرونده شده و علیرغم اینکه رضا گرزین هم اکنون با وثیقه آزاد بوده، اما رسیدگی به پرونده متوقف شده است.
پیگیری‌های خبرنگار آواتودی حاکی از آن است که رضا گرزین مدیر فاسد و رشوه‌گیر اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تهران قرار است برای سرپوش گذاشتن بر پرونده فساد خود، به شستا (بزرگ‌ترین کارتل اقتصادی ایران) منتقل شود و در این مسیر پاسدار محمدرضا علایی رئیس مرکز حراست وزارت کار از حامیان او است.
نکته جالب توجه در پرونده کاری رضا گرزین این است که وی خود را دارای مدرک دکتری معرفی می‌کند. او مدرک دکتری خود را از پژوهشگاه شاخص پژوه اخذ کرده است!
این پژوهشگاه در دوره محمود احمدی‌نژاد راه‌اندازی گردید و بدون طی مراحل قانونی و علمی به برخی از مدیران ارشد جمهوری اسلامی مدرک دکتری اعطا می‌کرد و پس از چند سال نیز با شکایت وزارت علوم تعطیل گردید.
گستردگی فساد در جمهوری اسلامی به اندازه‌ای است که چنین پرونده‌هایی در آن چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.