Skip to main content

وضعیت وخیم جسمانی مهدی صالحی زندانی سیاسی

تشنج و کما بر اثر ضربات شوکر برقی ماموران اطلاعات سپاه
تشنج و کما بر اثر ضربات شوکر برقی ماموران اطلاعات سپاه
posted onMarch 2, 2022
nocomment

یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان دستگرد اصفهان دوران حبس را سپری می‌کرد، از روز پنجشنبه ۵ اسفند ماه، در وضعیت کمای کامل و با ضریب هوشی بسیار پایین در بیمارستان به سر می‌برد.

به گزارش آواتودی، بنابر اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار آواتودی قرار گرفته است، مهدی صالحی که در وضعیت بسیار نامناسب و ناپایدار جسمانی قرار دارد، با استفاده از دستبند و پابند به تخت بسته شده و نیروهای اطلاعات تروریستی سپاه با تهدید کادر درمان و خانواده این زندانی، امکان هر گونه اطلاع‌رسانی درباره وضعیت سلامتی وی را سلب کرده‌اند.

بنابر گزارش همبندی‌های این زندانی، وی پیشتر به سلول مخوف زندان متعلق به اداره تروریستی اطلاعات سپاه موسوم به "غسالخانه" منتقل شده و روز ۲۱ دی ماه از شدت شکنجه، درد و خونریزی از بینی به درمانگاه زندان منتقل می‌شود و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان دچار تشنج شده و در کما فرو می‌رود.

طبق گزارش منبع مطلع، پس از حدود یک ماه و نیم تحقیقات تیم پزشکی و انجام اسکن‌های مغزی متعدد و سپری کردن روال اداری، بنابر تشخیص پزشک جراح وی و پزشکان مختلف در تهران و اصفهان، مشخص می‌شود که این مبارز قیام دی ماه ۹۶، بر اثر وارد آمدن ضربات شوکرهای قوی برقی بر ناحیه سر، دچار تشنج و فرورفتن در کما شده است.

برپایه این گزارش، شخصی به نام "عرب" از نیروهای تروریستی سپاه صاحب‌الزمان، بر روی پرونده ۳۵ بازداشت‌شده قیام دی ماه ۹۶ و از جمله پرونده آقای صالحی، نفوذ دارد و بدون هیچ سند و مدرکی سبب صدور حکم اعدام برای ۵ تن‌از آنها شده است.

گفته می‌شود، ماموران اداره تروریستی اطلاعات سپاه، بارها از آقای صالحی خواسته‌اند، با نوشتن نامه‌ای از خامنه‌ای خائن درخواست عفو و بخشش کند و یا به اعتراف اجباری و گفتگو با یک رسانه وابسته به سپاه رضایت بدهد تا در حکم وی تخفیف اعمال شود، اما او از انجام این امور سر باز زده است.

چهار نفر از زندانیان دیگر که به همراه وی به حکم اعدام محکوم شده‌اند، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ و رسیدگی مجدد به پرونده کرده‌اند، اما وی علیرغم فشارها برای درخواست رسیدگی مجدد، در پاسخ اعلام کرده بود: من جرمی مرتکب نشده‌ام و بی‌گناه هستم، یا من را بی‌گناه اعدام می‌کنند یا آزاد می‌شوم.

آقای صالحی در حالی که حین اعتراضات سال ۹۶ و در جریان کمک به یکی از دوستان خود که در اعتراضات کشته شد، مورد هدف گلوله قرار گرفته و از ناحیه پا دچار مشکل حرکتی شده بود، در زندان تحت فشارهای مختلف روحی و روانی ناشی از شرایط حبس و حکم اعدام قرار داشته است.

گفته می‌شود، وی یک سال قبل از بازداشت ازدواج کرده و انسان خوشنامی در منطقه محل زندگی خود است، به طوری که حدود هزار نفر از جامعه ورزشکار، کسبه بازار و شهروندان اهل یزدانشهر با تهیه استشهادنامه و جمع‌آوری امضا خواستار لغو حکم اعدام و آزادی وی شده بودند.

تشنج و کما بر اثر ضربات شوکر برقی ماموران اطلاعات سپاه