بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

موج تازه انفجارها در لبنان کشته و زخمی شدن قریب به ٤٧٠ تروریست را بدنبال داشت

موج تازه انفجارها در لبنان کشته و زخمی شدن قریب به ٤٧٠ تروریست را بدنبال داشت
وزیر خارجه لبنان از امکان آغاز جنگ پس از دو روز انفجار ابزارهای ارتباطی ابراز نگرانی کرد
posted onSeptember 18, 2024
noبۆچوون

رویترز روز چهارشنبه ۲۸ شهریور گزارش داد که یک روز پس از انفجار هزاران دستگاه پیجر افراد مرتبط با گروه حزب‌الله لبنان، بی‌سیم‌های دستی مورد استفاده افراد حزب الله در جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت منفجر شد.

رویترز به نقل از وزارت بهداشت لبنان گزارش داد که در این انفجارها دست‌کم ۱۴ تن کشته و ۴۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند. این در حالی است که شمار کشته‌شدگان انفجار پیجرها در روز سه‌شنبه به ۱۲ تن رسیده و آمار زخمی‌های آن انفجارها از ۳هزار تن بیشتر شده است.

پیشتر خبرگزاری دولتی لبنان از کشته شدن سه نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر در تازه‌ترین مورد انفجار دستگاه‌های بی‌سیم در منطقه بقاع لبنان خبر داده است.

بنا بر این گزارش حداقل یکی از انفجارها در نزدیکی محل برگزاری مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان روز قبل که توسط حزب‌الله ترتیب داده شده بود، رخ داد.

انفجار هم‌زمان هزاران دستگاه پیجر اعضای گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان در روز سه‌شنبه، ٢٧ شهریورماه که گفته می‌شود بر اثر حمله سایبری رخ داد، تاکنون دست‌کم ۱۲ کشته و پنج هزار زخمی بر جا گذاشته است.

در همین رابطه وزیر خارجه لبنان، در گفتگو با سی‌ان ان ابراز نگرانی کرد که حملات مرگبار پی‌درپی در لبنان مقدمه‌ای برای جنگ باشد.

اظهارات وزیر خارجه لبنان پس از آن بیان شد که یک روز پس از انفجار دستگاه‌های پیجر که دست‌کم ۱۲ نفر را به کام مرگ کشاند، دستگاه‌های واکی‌تاکی نیز منفجر شدند.

عبدالله بو حبیب گفت: "این لحظه وحشتناکی است و ما از وقوع جنگ می‌ترسیم، زیرا ما خواهان جنگ نیستیم". وی اسرائیل را مسئول این حملات دانست و افزود: "در گذشته در مرزها درگیری‌هایی وجود داشت که گاهی تشدید می‌شد اما اکنون در مورد جنگ صحبت می‌کنیم؛ این مقدمه‌ای برای جنگ است".

وی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد و ایالات متحده خواست تا برای بازگرداندن صلح در مرز لبنان و اسرائیل کمک کنند. او افزود: "ما نمی‌توانیم اکنون با حزب‌الله همان‌طور که قبلاً صحبت می‌کردیم، گفتگو کنیم، زیرا آنها به شدت مورد حمله قرار گرفته‌اند و بنابراین تلافی برایشان اجتناب‌ناپذیر است".