بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

بازداشت و حبس فعالین اقلیت‌های مذهبی در ایران افزایش یافته است

بازداشت و حبس فعالین اقلیت‌های مذهبی در ایران افزایش یافته است
کیوان رحیمیان، فعال بهائی و استاد دانشگاه
posted onFebruary 15, 2024
noبۆچوون

کیوان رحیمیان، شهروند بهایی و مدرس دانشگاه، از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "فعالیت آموزشی و تبلیغی علیه اسلام" به ۵ سال حبس و همچنین در خصوص اتهام "اجتماع و تبانی ضد امنیت کشور" به تحمل ٤ سال حبس محکوم شد.

این مدرس، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، با انتشار این خبر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام همچنین یادآور شد که از سوی دادگاه مذکور به شش سال محرومیت از حقوق اجتماعی و پرداخت پنچاه میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

کیوان رحیمیان، روز چهارشنبه ٢٧ تیر ماه سال جاری، توسط نهادهای اطلاعاتی در منزل خود در شهر تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. قرار بازداشت وی، تاکنون به صورت ماهانه تمدید شده است.

بازداشت و حبس فعالین اقلیت‌های مذهبی در ایران افزایش یافته است
کیوان رحیمیان 

کیوان رحیمیان، دانش‌آموخته رشته روانشناسی و استاد دانشگاه مجازی بها‌ئیان ایران، پیشتر در سال ١٣٩١، به اتهام "اجتماع و تبانی ضد امنیت ملی" به پنج سال حبس محکوم و با تحمل کامل مدت حبس، از رجایی‌شهر کرج آزاد شده بود

بر پایه گزارش «خانه اسناد بهائی‌ستیزی در ایران»، رحیم رحیمیان، پدر کیوان رحیمیان، از جمله بهائیان اعدام‌شده در سالهای نخست تاسیس جمهوری اسلامی بشمار می‌رود و پیکر او هرگز به خانواده‌اش تحویل داده نشد.

شهروندان بهائی در ایران پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ به طور نظام‌مند در معرض اعدام، تبعیض‌های گسترده اجتماعی و سیاسی، و برخوردهای غیرقانونی از جمله بازداشت‌های خودسرانه و هتک حرمت به آرامستان‌هایشان قرار گرفته‌اند.