بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

صادرات سرطان به کردستان عراق!

صادرات سرطان به کردستان عراق!
 ۲۳۰۰ تانکر سوخت پشت دروازه های ورودی به کردستان عراق!
posted onMarch 17, 2021
noبۆچوون

به رغم تحریم‌های آمریکا، برخی مقامات کردستان عراق کمابیش اجازه داده‌اند سپاه پاسداران ارسال بنزین به کردستان را ادامه بدهد. این روند با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا افزایش یافته است.

 برپایه اسنادی که به آواتودی رسیده سپاه پاسداران بنزین دارای مواد خطرناک و آلوده را تحت عنوان بنزین با کیفیت استاندارد به کردستان عراق فروخته است. بنا به این گزارش بررسی کنترل کیفیت بنزین ایران که با واسطه سپاه پاسداران به کردستان عراق صادر می‌شود، نشان داده مقادیر فراتر از میزان استاندارد نفتا با MTP (متانول در پراپینیل) بنزول و ایسانو اویل به بنزین صادراتی به اقلیم کردستان عراق اضافه شده تا کیفیت پایین بنزین را مخفی کند.

 طبق گزارش دروازه مرزی حاجی عمران کردستان عراق: در تاریخ ۱۸ مارس ٢٠٢١، ۴٣ کامیون سوخت بر به دلیل مردود شدن در اداره کنترل کیفیت، به ایران برگشت داده شده اند.

 در حالی که سپاه پاسداران از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی در اربیل مدعی شده بود این بنزین صادراتی که در پالایشگاه بندرعباس تولید شده استانداردهای بین المللی را داراست، اکنون روشن شده بنزین صادراتی ایران نه تنها استاندارد نیست بلکه دارای موادی است که برای محیط زیست و تولیدات کشاورزی مضر است و حتی فرار از آن دود ناشی از مصرف این بنزین دارای سرب زیاد و گازهای سمی است که باعث گسترش سرطان، بیماری‌های تنفسی و ریوی و نازایی در زنان می‌شود. همچنین این بنزین به خودروهای مصرف کننده زیان میرساند.

جمهوری اسلامی به جای پرداخت غرامت به اقلیم کردستان عراق با ایجاد فشار سیاسی می کوشد ۲۳۰۰ کامیون حامل بنزین خطرناک و بی کیفیت در مرز با اقلیم کردستان را وارد اربیل و سلیمانیه کند.