رفتن به محتوای اصلی

افزایش ٨٦ درصدی ورود کودکان پناهجو به جنوب شرقی بریتانیا

افزایش ٨٦ درصدی ورود کودکان پناهجو به جنوب شرقی بریتانیا
posted onJuly 13, 2024
noدیدگاه

آمارهای جدید دولت بریتانیا نشان می دهد که آمار تعداد کودکان پناهجوی بدون همراه که وارد بریتانیا شدەاند، از مرز آبی جنوب شرقی این کشور وارد شدەاند، در شش ماه اول سال به شدت افزایش یافته است.

در همین رابطه بی بی سی جهانی در گزارشی مفصل و به نقل از شورای شهر کنت نوشت: "بین ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی یک هزار و ١٦٥ کودک پناهجو را پذیرفته که در مقایسه با ٦٢٤ کودک پذیرفته شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایشی ٨٦ درصدی داشته است".

با توجه به تجربیات سالهای گذشته، کارشناسان انتظار دارند که با گرمتر شدن هوا عبور قایق های کوچک در سراسر راەهای آبی منتهی به بریتانیا افزایش یابد.

آمارها حاکی از مهاجرت بیش از چهارده هزار نفر در سال جاری به بریتانیا از طریق راە آبی و با استفاده از قایقهای کوچک، میباشد. پیشتر گارد ساحلی فرانسه گزارش داده بود که روز جمعه، ٢٢ تیرماه چهار مهاجر پس از واژگونی یک قایق در هنگام تلاش برای رسیدن به بریتانیا، جان خود را از دست داده‌اند.

شورای شهر کنت، در جنوب شرقی بریتانیا، در گزارشی ویژه نسبت به افزایش فشار مادی بر مالیات دهندگان بریتانیایی بخاتر ورود بیش از حد مهاجرین متذکر شد: "افزایش چشم گیر تعداد کودکانی که در امتداد خط ساحلی کنت به بریتانیا می‌رسند موجب افزایش فشار قابل‌توجهی بر ارائه خدمات به کودکانمان میشود".

در مقابل، دادگاه عالی منطقه در ژوئیه ٢٠٢٣ طی حکمی شورای شهر را موظف کرد که "هر اقدام ممکنی را برای افزایش ظرفیت خود برای پذیرش پناهجویان بردارد".