رفتن به محتوای اصلی

اختصاصی/ حضور دانشجویان معترض در محوطه خوابگاه چمران دانشگاه تهران

اختصاصی/ حضور دانشجویان معترض در محوطه خوابگاه چمران دانشگاه تهران
تصویری از محوطه خوابگاه چمران دانشگاه تهران و تجمع دانشجویان معترض
posted onFebruary 26, 2024
noدیدگاه

در حالیکه جمهوری اسلامی ایران از ترس خیزش دانشجویان، از سال گذشته و همزمان با اوج گیری جنبش زن، زندگی، آزادی فضای سنگین امنیتی بر تمام دانشگاه‌های ایران تحمیل کرده اما با تمام این اوصاف دانشجویان مبارز از هر فرصتی برای ابراز نارضایتی خود، بهره می‌برند.

بنابر گزارش اختصاصی ارسالی به آواتودی، دانشجویان ساکن خوابگاه‌ چمران دانشگاه تهران، در شامگاه دوشنبه، هفتم اسفندماه ١٤٠٢، باوجود سرمای شدید، در محوطه خوابگاه دست به اعتراض زدند.

بنابر گزارش شاهدان عینی، دانشجویان ساکن خوابگاه دخترانه چمران در دانشگاه تهران با برپایی تجمع و راهپیمایی نسبت به دستور تخلیه خوابگاه و مجازی شدن آموزش به بهانه ماه رمضان، اعتراض کردند.

در ویدئوهای ارسالی برای آواتودی، دانشجویان معترضی دیده می‌شوند که در محوطه خوابگاه شعار سر می‌دهند: "دانشجو داد بزن، حقت رو فریاد بزن".

آن‌ها همچنین خطاب به سکوت برخی از دانشجویان دیگر فریاد می‌زنند: "تماشاگر نمی‌خواهیم، به ما ملحق شوید!".

دانشگاه در طول تاریخ معاصر ایران یکی از اصلی‌ترین مراکز خط دهی مبارزات آزادیخواهانه ملت‌های ایران بوده است.

جمهوری اسلامی با شناخت این واقعت در طول پنج دهه اخیر بسیار کوشید تا دانشگاه را از نیروی انقلابی و ضداستبدادی و برابری‌خواهانه تهی کند.

این تلاش‌ها از همان سال‌های آغازین حکومت استبداد اسلامی با تعطیلی دانشگاه و تصفیه دانشجویان و اساتید دانشگاه تحت لوای انقلاب فرهنگی استارت خورد و تا به امروز این سرکوب بی‌امان دانشگاه، دانشجو و استاد ادامه دارد.

اما پس از این همه سال، دانشگاه هنوز بیدار است و خواب را بر چشمان جمهوری اسلامی ایران حرام کرده است.