رفتن به محتوای اصلی

نقش عامل شمخانی در لغو مصوبه واردات خودرو

اختصاصی آواتودی/ نقش عامل شمخانی در لغو مصوبه واردات خودرو
posted onApril 5, 2022
noدیدگاه

در حالی که وزیر صمت، اواخر اسفند ماه گذشته با حضور در صداوسیما از آزاد شدن واردات خودرو از اردیبهشت ماه امسال خبر داد و نمایندگان مجلس فرمایشی نظام هم بر این موضوع صحه گذاشتند، طی روزهای اخیر، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: مصوبه واردات خودرو از قانون بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است!

به گزارش آواتودی، حمیدرضا حاجی‌بابایی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، ضمن اشاره به اینکه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه واردات خودروی سواری را مغایر با سیاست‌های کلی نظام می‌داند، عنوان کرد: شورای نگهبان بدون تایید مجمع، امکان تایید بودجه را نداشت‎ و لذا کمیسیون تلفیق با مجوز هیات رئیسه مجلس نظام، نظر مجمع را اعمال کرد!

به دنبال انتشار این خبر، جلال رشیدی‌کوچی نماینده مجلس فرمایشی نظام با انتشار یک توییت، ضمن کنایه به مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حذف مصوبه مجلس در مورد واردات خودرو، از ارتباط اعضای فاسد این مجمع با مافیای خودرو پرده برداشت.

آواتودی مطلع شده، یکی از دلایل اصلی این تصمیم‌گیری در هیات عالی نظارت مجمع تشخیص، گزارشی بوده که از طرف شورای امنیت ملی در این باره به مجمع ارسال شده است.

پشت پرده تنظیم این گزارش، کیوان خسروی سخنگو و معاون شمخانی در شورای امنیت ملی  است.

کیوان خسروی در ادامه وظایف امنیتی، از نیروهای علی شمخانی در صنعت خودروسازی کشور است که بدون هیچ‌گونه تخصصی، در گروه ایساکو به عنوان رئیس هیات مدیره فعالیت می‌کند.

وی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف مافیای خودرو در لایه‌های تصمیم‌سازی کشور به نفع این مافیا دارد و عواید آن را با باند علی شمخانی تقسیم می‌کند.

 

جالب اینکه پس از اعلام ممنوعیت دوباره واردات خودرو، نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات‌ رئیسه مجلس فرمایشی نظام با ارائه توضیحاتی درباره موضوع واردات خودرو در قانون بودجه ۱۴۰۱، از ارائه مجوز صریح و قانونی مجلس به دولت برای واردات هرنوع خودرو در سال جاری خبر داد!