رفتن به محتوای اصلی

مفسدان اقتصادی در زندان هم برای غارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنند

مفسدان اقتصادی در زندان هم برای غارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنند
مهره‌‌چینی خاندان صمیمی در شرکت‌های اقتصادی
posted onMarch 28, 2022
noدیدگاه

در حالی که به ظاهر، عباس صمیمی شاه‌مهره فساد۶ میلیارد یورویی پتروشیمی گیت در زندان به سر می‌برد، اما مهره‌های وی در خارج از زندان در حال دزدی‌های کلان خود هستند. 

به گزارش آواتودی، پس از بازداشت عباس صمیمی، انتظار این بود که فساد در حوزه پتروشیمی گیت به پایان برسد، اما نه تنها هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده است، بلکه مهره‌های اصلی صمیمی در خارج از زندان همچنان در حال غارت اموال عمومی هستند.

 یکی از مهره‌های اصلی او در خارج از زندان فردی به نام علی‌اصغر صالحی است. 

در حالی که صالحی به عنوان مدیرعامل در شرکت توسعه کشت و صنعت ملی وابسته به مجموعه سرمایه‌گذاری بانک ملی مشغول به کار بوده و حقوق دولتی دریافت می‌کند، از اول مهر ماه گذشته نیز به عنوان عضو موظف هيات مديره و همچنين معاون مالی و اقتصادی شركت بازرگانی پتروشيمی، حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کند.

 اين شركت كوچك با ۱۰ نفر پرسنل در خيابان بخارست تهران قرار دارد که در اساسنامه آن به جز فعاليت در صنعت كشاورزی و دامداری و همچنين خريد و فروش سهام چند شركت بورسی در حجم محدود، هيچ فعاليت مرتبطی با پتروشيمی ديده نمی‌شود.

با اين همه، صالحی به نمايندگی از مجتبی صميمی كه به عنوان امين اموال برادرش عباس، هم‌اكنون در هيات مديره سرمايه‌گذاری ايران عضويت دارد، دست
 اندازی‌های اختاپوسی گسترده‌ای را با هدف احيای مجدد قدرت و نفوذ خاندان صميمی بر اموال و حقوق مردم ايران، آغاز کرده است.

از جمله اين اقدامات اختاپوسی در بازرگانی پتروشيمی، حضور و تصاحب مناصب مهم ستادی و  مهره‌چينی در بخش‌های خاص مجموعه بازرگانی پتروشيمی و شركت‌های تابعه آن از سوی علی‌اصغر صالحی، مدير دولتی و منصوب مجتبی صميمی بوده كه 
بسيار قابل تامل است.

اين در حالی است كه هلدينگ پتروشيمی خليج فارس به واسطه تملک ۴۵ درصدی سهام
 بازرگانی پتروشيمی، هم‌اكنون از سه كرسی در هيات مديره pcc برخوردار است، اما حضور بدون تاثیر اعضای آن در بلاتكليفی
 تغيير و تحولات مديريت ارشد هلدينگ خليج فارس باعث شده تا در خلاء زمانی موجود و در مقابل چشمان نمايندگان اين هلدينگ،
 تصميماتی اتخاذ شود كه بعدها گريبان 
مديرعامل هلدينگ خليج فارس را هم خواهد گرفت.

صالحی كه هم اكنون عضو هيات مديره بازرگانی پتروشيمی است، علاوه بر معاون مالی و اقتصادی، عملا تمام دستورات در شركت را صادر و ملكشاهی معاون حقوقی پیشین كه اكنون سرپرست بازرگانی پتروشيمی است، نقش ماشين امضا را ايفا می‌كند. 

نواب‌فر نيز كه پای او به پرونده شركت كاغذی كيميا صنايع دالاهو باز شده، به تبع اين رويه از سوی صميمی از دستورات تبعيت می‌كند.

جالب آنکه صالحی به سرعت يک روز پس از انتصاب خانی به عنوان مديرعامل تاپيكو، با حفظ سمت موظف در هيات مديره بازرگانی پتروشيمی، با نظر موافق هيات مديره به عنوان سرپرست اسپک معرفی می‌شود. 

وی در واقع سرپرست شركتی می‌شود كه سهامدار شركت‌های مهمی از جمله پتروشيمی تخت‌جمشيد است و از لحاظ درآمدی نيز طی سال‌های اخير مملو از پول‌های كلان شده است.

صالحی همچنین در شركت توسعه پتروشيمی هزاره سوم نيز با نشاندن عبدالرضا لطفی مشهور به "اهورا" كه گفته می‌شود مربی فوتبال بوده، بر پول‌های بازرگانی پتروشيمی در اين شركت كاغذی چمبره زده است. 

این در حالی است که شركت بازرگانی پتروشيمی به دليل توقيف حساب‌های بانكی خود از سوی دادگاه، تمام هزينه كردها و پرداخت‌ها از جمله حقوق و دستمزد را از طريق هزاره سوم فاكتور می‌كند.
 
صالحی در این میان، اسماعیل شکری را که در لیزینگ بانک کشاورزی مسئول شبکه بوده است، به عنوان مهره دیگر خود در حوزه فناوری اطلاعات جایگزین کرده است. در واقع یکی از حساس‌ترین مراکز امنیتی و اطلاعاتی یعنی حوزه فناوری اطلاعات را در دست خود گرفته تا دسترسی خاندان صميمی بدون هيچ دردسری به مستندات بازرگانی پتروشيمی از جمله ايمیل‌های خاص در گذشته و حال ميسر باشد.

صالحی در كميته حسابرسی بازرگانی پتروشيمی نيز حضور دارد و برای خود از همين ابتدا حق حضور ميليونی تعيين كرده است.
 
در این میان، در شركت اينتراكم (Intrachem) آلمان كه از دفاتر تابعه بازرگانی پتروشيمی است، صالحی به عنوان رخ صميمی در جايگاه رئيس هيات مديره شركتی قرار گرفته كه پيش از اين هيچ تجربه‌ای در شركت‌ها و يا دفاتر خارجی نداشته است. 

براساس مصوبه هيات مديره بازرگانی پتروشيمی از هلدينگ خليج‌فارس نيز فردی با نام احمدی‌نژاد كه از دوره ربيعی در اين هلدينگ حضور داشته، به عضويت شركت بازرگانی پتروشيمی آلمان درآمده است.

جالب اينكه صالحی در بدو ورود خود به شركت بازرگانی پتروشيمی نيز عضو هيات مديره شركت بازرگانی پتروشيمی سنگاپور (PCC PTE) می‌شود.

مفسدان اقتصادی در زندان هم برای غارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنند

مفسدان اقتصادی در زندان هم برای غارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنند

مفسدان اقتصادی در زندان هم برای غارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنند

مفسدان اقتصادی در زندان هم برای غارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنند