رفتن به محتوای اصلی

تقلای پناهیان برای هدایت شهروندان ساکن لندن!

تقلای پناهیان برای هدایت شهروندان ساکن لندن!
posted onMarch 25, 2022
noدیدگاه

آخوند علیرضا پناهیان در روزهایی که جمهوری اسلامی درگیر مذاکرات وین و توافق هسته‌ای است، برای هدایت مسلمانان در لندن دست و پا می‌زند.

به گزارش آواتودی، در حالی که جمهوری اسلامی درگیر مذاکرات وین و توافق هسته‌ای است، اخباری شنیده می‌شود که وزارت خارجه با تشکیل تیم ویژه‌ای، در حال رایزنی برای صدور هر چه زودتر روادید علیرضا پناهیان از سوی انگلیس، برای سفر وی به لندن به بهانه راه‌اندازی مراسم وعظ و خطابه در ماه رمضان است.

این در حالی است که پناهیان در زمان دولت حسن روحانی، علت قطعی برق را نتیجه مدیریت نفوذی‌های درس خوانده در انگلیس دانسته بود.

وی از خطیبان مشهور ایران و یکی از سخنرانان اصلی برنامه‌های مذهبی حسینیه رهبر جمهوری اسلامی است. او در جریان سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸ از مؤسسان قرارگاه عمار بود و همچنان سمت نایب‌رئیسی این قرارگاه را بر عهده دارد.

جمهوری اسلامی سال‌هاست با اعزام آخوند به کشورهای مختلف برای صادر کردن انقلاب و ترویج اندیشه‌های خشونت‌طلبانه سیاسی خود، هزینه‌های گزافی را از بودجه عمومی صرف می‌کند، اما نکته قابل توجه این است که حتی در همین کار نیز معمولا آخوندهای وابسته به حاکمیت به کشورهای خوش آب و هوای اروپایی اعزام می‌شوند و آخوندهایی که وابسته به قدرت نباشند، از برکت‌های هدایت کردن مردم به اسلام محروم می‌مانند.

چندی پیش نیز برخی از رسانه‌ها، اسنادی از شراکت اقتصادی علیرضا پناهیان با یکی از رانت خواران متصل به حلقه قدرت و ثروت در جمهوری اسلامی به نام رضا مطلبی کاشانی منتشر کرده بودند.

معلوم نیست این همه اصرار و شوق سفر به لندن چگونه در بین آخوندهای سنتی ایران نهادینه شده است.