رفتن به محتوای اصلی

زمینه‌سازی‌ برای افزایش نرخ بنزین

زمینه‌سازی‌ برای افزایش نرخ بنزین
عوامل سیاست‌گذاری دستگاە‌های تبلیغاتی جمهوری اسلامی برای افزایش نرخ هر لیتر بنزین تا سقف ٢٠ هزار تومان دست به کار شده‌اند.
posted onMay 11, 2021
noدیدگاه

سخنگوی سابق وزارت خارجە جمهوری اسلامی و کاندید پست انتصابی ریاست جمهوری در مصاحبه‌ای با دفاع از گرانی نرخ بنزین آزاد، این افزایش نرخ را به مسئله "قاچاق" کالا مرتبط می‌داند.

رامین مهمان‌پرست که از عوامل جمهوری اسلامی در پست‌های مختلف کلیدی بوده در تبلیغ افزایش ١٧ هزار تومانی بنزین می‌گوید بعضی‌ها در نوار مرزی ٢٥٠٠ لیتر بنزین با نرخ فعلی می‌خرند و با فروش در آن طرف مرز ٥٠ میلون تومان سود می‌کنند."

این عامل جمهوری اسلامی در سخنانش توضیح نداده که چگونه یک تانکر با این حجم بنزین بدون هیچگونه مانعی، ظرف یک ساعت در کشورهای همسایه فروخته می‌شوند.

به نظر می‌رسد این طرح جمهوری اسلامی با نیاز مبرم تامین سوخت مناطق تحت تسلط بشار اسد ارتباط داشته باشد.

با اعلام کمبود اقلام اساسی همچون سوخت و مواد خوراکی در مناطق تحت کنترل بشار اسد، جمهوری اسلامی انتقال هزاران تن گندم و نفت را آغاز کردە است کە بعضا این محمولەها از سوی نیروی دریایی اسرائیل هدف قرار می‌گیرند.

پیشتر در تاریخ ٧ مه، شرکت ردیابی دریایی "تانکر ترکرز" گزارش داد، چهار فروند کشتی توسط سپاه پاسداران بە سمت بندر "بانیاس" در استان "طرطوس" سوریە در حال حرکت هستند.

همزمان خبرگزاری سوریە (سانا) اعلام کردە کە سهمیە بنزین را از ٢٠ بە ٢٥ لیتر افزایش خواهد داد. گزارش‌ها حاکی از آن است کە بشار اسد برای پیشگیری از نارضایتی‌های فراگیر مردم مناطق تحت کنترل خود در آستانە برگزاری انتخابات فرمایشی چنین دستوراتی اتخاذ کردە است.