رفتن به محتوای اصلی

چین به کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری از بنادر این کشور را نمی‌دهد

بیش از ٢٠ روز است که دولت چین به هیچ یک از کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری از بنادر این کشور را نمی‌دهد.
بیش از ٢٠ روز است که دولت چین به هیچ یک از کشتی‌های ایرانی اجازه بارگیری از بنادر این کشور را نمی‌دهد.
posted onJuly 13, 2020
noدیدگاه

به گزارش آواتودی، در حالی که رسانه‌های اجتماعی روزها است درباره قراداد خائنانه ایران و چین افشاگری‌های گسترده‌ای را مطرح می‌کنند، دولت کمونیست چین با هدف تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی برای امضا و اجرای هر چه سریع‌تر این قرارداد، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

جمهوری اسلامی در تلاش است تا توافقاتی موسوم به قرارداد ٢٥ ساله با چین به امضا برساند که حاصل آن از بین رفتن بخش مهمی از اختیارات حاکمیتی است.

در همین حال منابع متعدد از چین به آواتودی گزارش دادند که دولت این کشور بیش از ٢٠ روز است که به هیچ یک از کشتی‌های ایرانی اجازه ورود به بنادر خود را نداده است.

تعدادی از تجار ایرانی در پیام‌هایی به آواتودی اعلام کرده‌اند که صدها تن انواع محصولات از کشور چین خریداری کرده و این محصولات در بنادر چین انبار شده است. اما دولت این کشور اجازه ورود به کشتی‌های ایرانی برای بارگیری را نمی‌دهد.

در حال حاضر حدود ٤٠٠ کانتیتر اجناس خریداری شده از سوی تجار ایرانی در بنادر چین وجود دارد.

همچنین ده‌ها کشتی ایرانی در آب‌های سرزمینی چین حضور داشته و منتظر دستور دولت این کشور برای ورود به بنادر و بارگیری هستند.

تجار ایرانی اعلام می‌کنند که مسوولان گمرکات چین به آنها گفته‌اند تا مشخص شدن تکلیف قرارداد 25 ساله ایران و چین، به کشتی‌های ایرانی اجازه ورود به بنادر این کشور را نمی‌دهند.

به دلیل تحریم‌های گسترده علیه جمهوری اسلامی، شرکت‌های حمل و نقل دریایی غیر ایرانی نیز نمی‌توانند کالاهای تجار ایرانی را به مقصد ایران بارگیری کنند.