گزارشهای مختلف کاربران در شبکههای اجتماعی حاکی از اختلال گسترده در خدمات بانکی چند بانک بزرگ ایران در روز سهشنبه، دوم تیر است.
بر اساس این گزارشها، پرداخت الکترونیک و انتقال وجوه در چند بانک بزرگ مانند ملی، تجارت، صادرات و ملت با اختلال همراه است.
همچنین خبرگزاریهای فارس و تسنیم، وابسته به سپاه تروریستی پاسداران، با تأیید این اختلالها از احتمال حمله سایبری به مرکز خدمات پشتیبان خبر دادهاند.
در همین رابطه شرکت خدمات انفورماتیک با انتشار بیانیهای، با تأیید انجام حملات سایبری، گفته است که «شرکت خدمات انفورماتیک بهمنظور پیشگیری از هرگونه دسترسی غیرمجاز و صیانت از امنیت دادهها و داراییهای مشتریان، در حال حاضر ارائه خدمات مبتنی بر کارت را به صورت موقت از دسترس خارج کرده است».
این برای دومین بار طی دو هفته گذشته است که خدمات بانکی در ایران دچار احتلال میشود.
چندین بانک ایران اواسط خردادماه هم با قطع ارتباط و خدمات روبرو شدند که به گفته مسئولان دولتی به دلیل حملات سایبری به زیر ساختهای خدماتی بانکها بود.
تاکنون گزارشی از عامل این حملات سایبری منتشر نشده است.
همزمان با این تحولات، خبرگزاری دولت جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، از ورود مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، به اسلامآباد خبر داد.
گزارش تصویری این خبرگزاری نشان میدهد پزشکیان را در این سفر عباس عراقچی، وزیر خارجه، نیز همراهی میکند.