Skip to main content

وزیر صمت گوش به فرمان خودروسازان

اختصاصی آواتودی/ وزیر صمت گوش به فرمان خودروسازان
وزیر صمت به طور صریح گفته است که توان مقابله با مافیای خودرو در داخل کشور را ندارد.
posted onJanuary 8, 2022
nocomment

به گزارش آواتودی، چندی پیش جلسه‌ای محرمانه‌ با حضور سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت رئیسی با برخی نمایندگان مجلس برگزار گردید.

این جلسه در کمیسیون صنایع مجلس و با موضوع افزایش قیمت خودرو و علت مخالفت وزیر با واردات این محصول برگزار شده است.

نمایندگان مجلس پیش‌ از این تصور می‌کردند که فاطمی‌امین شخصا مخالف واردات خودرو بوده و با مخالفت خود، منجر به افزایش قیمت در بازار شده است. 

اما در این جلسه وزیر صمت به نمایندگان اعلام می‌کند که موافق واردات خودرو است، اما توانایی مقابله با مافیای خودرو و خودروسازان را ندارد.

فاطمی‌امین به صراحت تاکید کرده است؛ خودروسازان فشار می‌آورند که در شرایط فعلی نباید اجازه واردات خودرو داده شود.

 

زیان انباشته خودروسازان، ۸۵ هزار میلیارد تومان!

وی در ادامه جلسه فوق گفته است: وضعیت زیان انباشته خودروسازان حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان است و تا زمانی که این زیان انباشته کاهش نیابد، نمی‌توان منتظر واردات خودرو بود.

به نظر می‌رسد، هزینه‌های بی‌کفایتی مدیران سفارشی خودروسازان را باید مردم با خرید خودروهای بی‌کیفیت و با قیمت‌های کذایی جبران کنند. 

حال سوال اینجا است، وقتی دولت نمی‌تواند در برابر مافیای خودرو مقاومت کند، چرا اصرار دارد که همچنان در این موضوع دخالت کرده و خودی نشان دهد؟

اصرار دولتی‌ها برای باقی ماندن در این عرصه، تنها می‌تواند نشانه آن باشد که یک سر این مافیای اقتصادی در دولت  است که حتی در شرایط اسفناک امروزی بازار خودرو، تمایلی به خارج شدن از میدان ندارد.