Skip to main content

احتکار بیش از ٦ هزار خودرو پراید وانت در شرکت بن‌رو 

احتکار بیش از ٦ هزار خودرو پراید وانت در شرکت بن‌رو 
posted onSeptember 20, 2020
nocomment

بیش از ٦ هزار خودرو پراید وانت توسط شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن‌رو) از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا با هدف افزایش قیمت احتکار شده است.

به گزارش آواتودی، جمهوری اسلامی بی‌کیفیت‌ترین خودروهای جهان را تولید و با قیمت‌های نجومی به مشتریان واگذار می‌کند.
سیاست جلوگیری از واردات خودرو و اعمال حدود دویست‌ درصدی گمرکی بر اندک خودروهای وارداتی، از جمله راهکارهایی است که جمهوری اسلامی به بهانه حمایت از تولید داخلی و در حقیقت حمایت از مافیای تولید خودرو در ایران انجام می‌دهد.
در ماه‌های اخیر نیز به بهانه تحریم‌های بین‌المللی، قیمت خودرو در ایران چندین برابر شد و طبق گزارش‌ رسانه‌های داخلی حتی قیمت پراید که بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی است به مرز ١٠٠ میلیون تومان رسید.
بر اساس این گزارش، اگر چه مسوولان جمهوری اسلامی همواره به دروغ از تلاش برای کاهش قیمت خودرو خبر می‌دهند،‌ اما اسنادی در اختیار آواتودی قرار دارد که نشان می‌دهد خودروسازان با اطلاع کامل مسوولان جمهوری اسلامی سیاست تولید و احتکار را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
خودروسازان داخلی به ویژه سایپا و ایران خودرو در ماه‌های اخیر ضمن افزایش تولیدات خود، از عرضه خودرو به بازار خودداری کرده و با احتکار خودروهای تولید شده، به دنبال این هستند که محصولات خود را با گران‌تر شدن خودرو به صورت آزاد به فروش برساند.
یکی از محل‌هایی که خبرنگار آواتودی به تازگی از وجود آن مطلع گردیده، انبار شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو (بن‌رو) از زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی سایپا است.
این شرکت اقدام به تولید خودرو وانت پراید ١٥١ و آریو می‌کند و تنها در یکی از انبارهای خود بیش از 6 هزار خودرو وانت پراید را احتکار کرده است.
خودروهای تولید شده توسط سایپا و ایران خودرو در فضای باز و در شرایط نامساعد حتی به مدت یک سال نگهداری می‌شوند و سپس با افزایش قیمت به عنوان خودروی صفر کیلومتر در بازار آزاد به فروش می‌رسند.