بازبدە بۆ ناوەڕۆکی سەرەکی

چالش جدید بایدن، ترانزیت کوکائین و پراکسی‌های لبنانی جمهوری اسلامی

چالش جدید بایدن، ترانزیت کوکائین و پراکسی‌های لبنانی جمهوری اسلامی
posted onApril 26, 2021
noبۆچوون

"چالش واقعی برنامه سیاست خارجی بایدن، ممکن است از قاره ای باشد که وزارت امور خارجه وی تا حد زیادی آن را نادیده می‌گیرد."

نشنال اینترست با انتشار یک مقاله به تهدیدات فراموش‌شده جمهوری اسلامی در آفریقا و به طور مشخص مراکش پرداخته است.

در بخشی از این مقاله آمده است که:"صحرای غربی چیزهای زیادی برای از دست دادن (برای ایالات متحده) دارد و نباید اجازه داد ایران برای وخیم تر کردن وضعیت، نمایندگان خود را اعزام کند، دقیقاً مانند یک دهه پیش در سوریه."

اخیرا کشور مراکش به عنوان یکی از موثرترین کشورهای آفریقا، از طریق تاسیس "مراکز فرهنگی" توسط عوامل حزب اللـه به منطقه‌ای برای نفوذ مخرب جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

در ادامه این متن به مسئله ترانزیت کوکائین اشاره شده است. بخشی از این متن، عینا چنین است:"دلایل دیگری برای نگرانی وجود دارد. صحرای غربی و همچنین سواحل مراکش به طور فزاینده‌ای به یک نقطه حمل و نقل برای حمل کوکائین از آمریکای لاتین به اروپا تبدیل شده‌اند - کاری که به طور فوری توسط سرمایه گذاران و  حزب الله تسهیل می شود."

سپاه جمهوری اسلامی با توجه به حضور چشمگیر لبنانی‌ها در سراسر آفریقا، از عناصر حزب‌اللـه بعنوان رابط استفاده کرده و از طریق تبلیغات مذهبی در مراکزی با پوشش لفظ "فرهنگی"، سعی در ایجاد شبکه‌های گسترده مذهبی و کارتل‌های مواد مخدر دارد.