رفتن به محتوای اصلی

گزارش/ پدر شهید ژینا امینی اعتصاب ٢٥ شهریور را پیامی روشن خطاب به حاکمیت خواند

گزارش/ پدر شهید ژینا امینی اعتصاب ٢٥ شهریور را پیامی روشن خطاب به حاکمیت خواند
posted onSeptember 16, 2024
noدیدگاه

پس از فراخوان فعالان سیاسی و اجتماعی کردستان برای برگزاری اعتصاب سراسری به مناسبت سالگرد قیام ژن، ژیان، آزادی و قتل حکومتی ژینا امینی، اکثر شهرهای کوردستان از جمله در استانهای کرماشان، ایلام، سنندج و ارومیه به این فراخوان پیوستند.

بعد از برگزاری شکوهمند اعتصاب سراسری در استانهای کردستان ایران، مردم سقز در شامگاه یکشنبه ٢٥ شهریورماه، به نشانه پیروزی و موفقیت اعتصاب آسمان شهر را نورباران کردند.

در همین رابطه، امجد امینی پدر شهید ژینا امینی، برای تشکر از مردمی که به اعتصاب عمومی پیوسته بودند پیامی صادر کرد و همبستگی مردم در کردستان و نیز تلاش تمامی آزادیخواهان در سراسر جهان، در برگزاری تظاهراتهای متعددی و عظیم به مناسبت این روز را، ستود و از آنان قدردانی کرد.

امجد امینی در پیام خود نوشت: "این یک هشدار و پیام اعتراضی صریح و مستقیم به مسئولان است که هرگز نباید اتفاقی که برای ژینا افتاد بار دیگر برای فرزندانمان تکرار شود و مورد ظلم و ستم قرار گیرند".

قابل ذکر است همزمان با اعتصاب عمومی در کردستان ایران و تعطیلی بازارها در شهرهای مختلف کردستان، فعالان سیاسی و اجتماعی ساکن خارج نیز اقدام به برگزاری جهان چندین تظاهرات و تجمع بزرگ در شهرهای مختلف جهان کردند و سالروز قیام ژن، ژیان آزادی را گرامی داشتند.

در برن سوئیس، تجمع گسترده ای در ایستگاه قطار این شهر برگزار شد و گروهی از هنرمندان متعهد نیز تئاتر "کشور خون؛ رویای آزادی" را اجرا کردند.

همچنین در شهر تورنتوی کانادا، آزادیخواهان با تجمع و برگزاری تظاهرات این روز را گرامیداشتند و بر اتحاد برای استمرار مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

از سوی دیگر، منابع خبری آواتودی گزارش دادند که نیروهای امنیتی ایران خانواده ژینا امینی را تهدید کرده بودند که در صورت حضور بر سر مزار فرزندشان، بازداشت خواهند شد.

همچنین در سالگرد قتل ژینا امینی، نیروهای زیادی منزل مسکونی خانواده امینی و خیابانهای منتهی به آنرا بسته و محاصره کرده بودند و رفت و آمد مردم به شدت کنترل میشد.