رفتن به محتوای اصلی

اعتصابات گسترده کارکنان پالایشگاه پارس جنوبی در اعتراض وخامت وضع موجود

اعتصابات گسترده کارکنان پالایشگاه پارس جنوبی در اعتراض وخامت وضع موجود
posted onSeptember 4, 2024
noدیدگاه

کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر با انتشار بیانیه‌ای درباره تداوم اعتصابات گسترده کارکنان پالایشگاه پارس جنوبی اعلام کرد.

در این بیانیه که روز سەشنبه، ١٣ شهریورماه منتشر شد آمده است: "ما ضمن اینکه حقی داریم قطعا تکلیف و وظیفه‌ای هم داریم که هر دو لازم و ملزوم هم هستند. عدالت وقتی معنا پیدا می‌کند که هر جا ظلمی شد همه نسبت به آن حساس باشند و در مقابل ظالم بایستند و از مظلوم حمایت کنند. هیچ کس از کسی نه بالاتر هست نه پایین‌تر هرکسی به نوبه خود ارزشمند و قابل احترام".

این بیانیه در ادامه به اهداف معترضین اشاره میکند و می افزاید: "بازگشت به کار هرچه سریع تر آقای حجت رضایی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری پالایشگاه ششم. عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ (هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع دچار تغییراتی شده است. اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل و نظام پرداخت عادلانه و همتراز با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت. اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای رانندگان محترم غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان. اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای همکاران اداری و پشتیبانی".