رفتن به محتوای اصلی

مبارزه اسرائیل با تروریسم در حمله به رفح وارد فاز جدیدی میشود

مبارزه اسرائیل با تروریسم در حمله به رفح وارد فاز جدیدی میشود
تصویری از حضور نیروهای دفاعی اسرائیل در بخشی از غزه به منظور پاکسازی منطقه از تروریستهای وابسته به ایران
تروریستهای حماس از رفح و تاسیسات انساندوستانه قرار گرفته در این بخش از غزه، به عنوان سپر انسانی برای فعالیتهای تروریستی بهره میبرند
posted onMay 6, 2024
noدیدگاه

با اینکه جمهوری اسلامی ایران و گروەهای تروریستی-نیابتی آن بعد از جنایت ٧ اکتبر بسیار کوشیدند با ایجاد جبهەهای متفاوت علیه اسرائیل، مانع از نابودی حماس شوند اما تا به امروز نیروی دفاعی اسرائیل توانسته است گام به گام به اهداف خود و پاکسازی غزه از تروریستهای حماس نزدیکتر شود.

تروریستهای حماس روز یکشنبه، ١٦ اردیبهشت ماه ١٤٠٣، از ساختمانی در رفح که تنها ٣٥٠ متر با یک پناهگاه انسانی فاصله داشت اقدام به موشکپراکنی به سمت کرم شالوم در جنوب اسرائیل کردند.

حمله اسرائیل به رفح
تصویری از چهار سرباز اسرائیل که در حمله راکتی تروریستهای حماس در ١٦ اردیبهشت ماه ١٤٠٣ شمسی کشته شدند

در این حمله که ١٠ راکت و خمپاره پرتاب شد، چهار سرباز اسرئیلی و چندین نفر دیگر زخمی شدند. این عملیات تروریستی نشان داد که تروریستهای فلسطینی از رفح به عنوان پایگاهی نظامی علیه اسرائیل بهره میبرند و این موضوع اهمیت حمله فراگیر به رفح را نشان داد.

حمله روز گذشته و کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی موجب شد تا مذاکرات نیمه جان آتش بس میان اسرائیل و حماس نیز به حاشیه رانده شود و نیروی دفاعی اسرائیل از مردم شرق رفح بخواهد که این منطقه را به سمت اردوگاه المواصی و خان یونس ترک کنند.

حمله اسرائیل به رفح
بعد از حمله تروریستها به اسرئیل و کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی، تلاویو از فلسطینیها خواست شرق رفح را تخلیه کنند، عکس مربوط است به ١٧ اریبهشت ماه ١٤٠٣ شمسی، شرق رفح

با بالاگرفتن احتمال حمله اسرائیل به رفع، گروه تروریستی حزب الله نیز با پرتاب یک درون انتحاری به سمت شهرک متولا در شمالیترین نقطه اسرائیل، توانست این شهرک یهودی نشینن را هدف قرار دهد. تاکنون گزارشی از میزان خسارتهای وارده طی این حمله منتشر نشده است.

ارتش اسرائیل نیز فی الفور در جواب این حمله ١٥ منطقه متعلق به گردان ویژه رضوان وابسته به حزب الله لبنان را هدف قرار داد